جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

ادامه عواقب قتل خاشقجی برای عربستان

انجمن جهانی تجارت روز دوشنبه در واکنش به نشست سرمایه گذاری عربستان موسوم به داووس صحرا تاکید کرد که ‘تخصیص برچسب داووس’ برای نشست های غیر وابسته کاملا غیر قانونی و ممنوع است.

https://cdn2.img.ir.sputniknews.com/images/407/00/4070029.jpg

مخالفت انجمن جهانی تجارت با سوء استفاده از برچست داووس در نشست های جهانی، درست قبل از برگزاری نشست سرمایه گذاری در عربستان سعودی در ریاض، به نام ‘داووس در صحرا’ است.

بالا گرفتن دامنه رسوایی قتل جمال قاشقچی منتقد سرسخت سیاست های عربستان سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول، موجب شده است تا واکنش های جهانی به این موضوع ابعاد جدیدی به خود بگیرد که از آن جمله می توان به خودداری بسیاری از مقامات و سران کشورها به شرکت در نشست سرمایه گذاری ‘ داووس صحرا’ اشاره کرد.

«جان فلینت» مدیر اجرایی بانک « اچ اس بی سی» (شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی)، «بیل وینترز» مدیر اجرایی «استاندارد چارتر» (شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری) به همراه «تیجان تیام» مدیر اجرایی بانک سوئیس کردیت در کنفرانس سرمایه گذاری عربستان که قرار است بین روزهای ۲۳ تا ۲۵ اکتبر (یکم تا سوم آبان ماه) در عربستان برگزار شود، حضور نمی یابند.

همچنین «استفن شوارتزمن» رئیس و مدیر اجرایی گروه «بلک استون» و رئیس شورای مشورتی در امور تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که روابط نزدیکی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دارد، در کنفرانس عربستان حاضر نخواهد شد/ بلومبرگ

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *