سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۳ قبل از ظهر به وقت تهران

اخاذی ۵۰ میلیونی مشتری از زن آرایشگر، به بهانه عکس های خصوصی

زن جوانی که با سرقت اطلاعات و تصاویر شخصی یک زن ارایشگر ، قصد اخاذی از وی را داشت، دستگیر شد.

با تلاش مأموران پلیس فتا فارس، فردی که با به دست آوردن عکس های شخصی و اطلاعات خصوصی زن آرایشگر، قصد اخاذی ۵۰ میلیون ریالی داشت شناسایی و دستگیر شد.

میزان نوشت: سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی با مراجعه به این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام می کند فردی ناشناس با ارسال تصاویر شخصی و اطلاعات خصوصی اش از طریق شبکه اجتماعی تلگرام وی را تهدید کرده که چنانچه مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حسابش واریز نکند، اقدام به انتشار این تصاویر در فضای مجازی خواهد کرد.

 

رجبلی خاطر نشان کرد: شاکی که در یکی از آرایشگاه های زنانه در شیراز مشغول به کار است، با اظهار اینکه به کسی مظنون نیست، خواستار رسیدگی به شکایت خود شد.

 

وی افزود:پس از تشکیل پرونده، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند.

 

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در ابتدا مشخص می شود سیم کارت تلفن همراهی که شاکی با آن اقدام به ثبت نام در شبکه اجتماعی کرده ، مفقود شده است و در واقع شاکی تنها از این سیم کارت به عنوان ثبت نام در شبکه های اجتماعی استفاده می کرده است که پس از ساخت حساب کاربری آن را از روی تلفن همراه خود خارج کرده است.

 

رجبلی تصریح کرد: در ادامه با بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری متهم پرونده می شوند؛ متهم خانم جوانی است که از مشتریان شاکی است که با دیدن مستندات لازم به جرم ارتکابی اقرار می کند.

 

وی افزود: متهم در بازجویی خود اعتراف می کند هنگامی که به آرایشگاه مراجعه کرده متوجه تعدادی سیم کارت در داخل یکی از گلدان های مغازه می شود که در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت آن سیم کارت ها می نماید؛ در ادامه از روی کنجکاوی با استفاده از سیم کارت های سرقت شده اقدام به ثبت نام در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام کرده و چون شاکی قبلا از این سیم کارت جهت ثبت نام خود استفاده کرده است تمام اطلاعات شخصی وی از جمله تصاویر شخصی اش که در این اپلیکیشن ها بوده است ، به دست می آورد و از طریق اکانت ناشناس دیگری اقدامات شوم خود را عملی می سازد.

 

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان خواست از تجهیزات الکترونیکی خود به روش صحیح محافظت کنند و از ارسال ، ذخیره و نگهداری اطلاعات شخصی و محرمانه خود از جمله تصاویر خصوصی از طریق شبکه های اجتماعی خودداری نمایند چرا که این امکان وجود دارد هکرها یا افراد سود جو و فرصت طلب بتوانند به این اطلاعات دست یابند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *