سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۹ قبل از ظهر به وقت تهران

اجرای حکم شلاق اعضای پلید شورای شهر بابل در ملاعام + عکس

احکام تعدادی از متهمان پرونده شورای شهر بابل که در ایجاد فساد در شورا دستگیر شده بودند صادر شد.

اجرای حکم شلاق اعضای پلید شورای شهر بابل در ملاعام + عکس

به گزارش رکنا، ۱۳ شهریورماه امسال تعدادی از اعضای شورای شهر بابل با حکم قضایی و توسط نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شدند.

در ابتدا به علت عدم نامشخص بودن اتهامات این افراد شایعات گسترده ای در این خصوص شکل گرفت که در ابتدا شامل مسائق اقتصادی و در نهایت به مسائل اخلاقی و تسویه حساب جناحی کشیده شد.

افشای ماجرای فساد در شورای شهر بابل

گمانه زنی ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل به موضوع دستگیری اعضای شورا واکنش نشان داد و گفت: خدا رحم کرد که این افراد این موقع رسوا شدند؛ این صحنه ناگهانی به‌وجود نیامد بلکه برخی از افراد رذل درون شورا از مدت‌ها قبل این اقدام را انجام می‌دادند، آیا چشمانی ناظر این صحنه‌ها نبودند؟ از ماه‌های قبل در تریبون نماز جمعه گلایه کردم و به من توصیه کردند که نگویم اما من دهان خود را نبستم و نمی‌بندم، برخی از اعضای بازداشت‌شده ۳۷۰ میلیون تومان، ۴۵۰ میلیون تومان و همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این زن باج داده‌اند، این پول‌ها از کجا آمده است؟

وی ادامه داد: این افراد رذل در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن‌کلفتی کردند و دام پهن کردند، پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیراخلاقی خود رشوه دادند و این خفت‌بارترین صحنه است که جانورهایی این چنین در این شهر نفوذ کنند.

در نهایت مقام قضائی موضوع بازداشت برخی از اعضای شورای شهر بابل را تایید کرد و رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

دام کثیف رقیه برای اعضای شورای شهر

بنابر گفته امام جمعه بابل این اتفاقات چند ماه در جریان بوده است. شورای‌شهر بابل ۹ عضو دارد که ۴ نفر از آن‌ها در یک گروه و ۵ نفر در گروهی دیگر قرار دارند. از مدتی قبل که قرار بود انتخابات هیات‌رئیسه شوا برگزار شود، اعضای یکی از گروه‌ها تصمیم به تغییر هیات‌رئیسه داشتند. به‌همین دلیل یکی از اعضای گروه دیگر که نمی‌خواست هیات رئیسه شورا تغییر کند، برای رسیدن به خواسته‌اش چنین نقشه پلیدی کشید و با تطمیع خانمی در خارج از شورا، برای گروه مقابل دام پهن کرد.

در ادامه مشخص شد که زن عکاس که در ماجرای اغفال و فساد شورانشینان شهر بابل نقش داشت در حالی که متاهل بود با اعضای شورا در مقابل شش دوربین خلوت کرد و این زن که رقیه نام دارد و در یک آتلیه فعالیت می کند وظیفه اجرای این نقشه را بر عهده گرفت. وی که یک زن متاهل است و قصد جدایی از همسرش را دارد با مهارتی که در فیلمبرداری داشت اعضای شورا را به خانه ای که از قبل تهیه شده بود کشاند و با شش دوربین که در زاویه های گوناگون جاساز شده بود از فساد خود با اعضای شورای شهر فیلمبرداری کرد.

رقیه که با به اجرا گذاشتن مهریه خود در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد با برادر یکی از اعضای زن شورای شهر بابل آشنا شد و با همکاری وی و یکی دیگر از اعضای شورای شهر بابل این دام را برای شورانشینان پهن کردند.

تایید حرفه ای بودن فیلمبرداری از اعمال شیطانی توسط امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفتگو با رکنا در خصوص این ماجرا بیان کرد: شنیده ام کسی که این فیلمبرداری را انجام داده آنقدر حرفه ای عمل کرده که جای هیچ گونه ابهامی باقی نماند. این ها افرادی بودند که دستگاه های مرجع نظر مثبتی در خصوص آن ها داده بودند این در حالی است که برخی از این افراد واقعا شایسته این امر نبودند.

بنابر گزارش اختصاصی رکنا، دو نفر از آنها در دام آن خانم گرفتار شدند و فیلم‌هایی از آن‌ها تهیه شد و آنها حاضر شدند برای اینکه فیلم‌ها منتشر نشود، ۳۷۰ میلیون و ۴۵۰ میلیون تومان به عامل اصلی پرداخت کنند.

عامل اصلی، پس از اخاذی از ۲ عضو شورا قصد داشت همه سی‌دی‌هایی را که از اعضای شورا تهیه کرده بود به فردی در شهرداری بفروشد و برای آن بیشتر از یک میلیارد تومان خواسته بود که خوشبختانه این مبلغ رد و بدل نشد و پیش از آن، ماموران اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی که در جریان ماجرا قرار گرفته بودند موفق شدند این ماجرا را افشا و متهمان را دستگیر کنند.

تبعید، شلاق و انجام خدمات عمومی احکام بدوی صادر شده در پرونده فساد در شورای شهر

اکنون پس از گذشت حدود چهارماه از ماجرای جنجالی پرونده فساد در شورای شهر گفته می شود که احکامی در خصوص برخی از متهمان این پرونده صادر شده است که شامل شلاق، انجام خدمات عمومی رایگان و یا اقامت اجباری در منطقه بد آب و هوا است؛ البته احکام صادر شده بدوی بوده و قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

بنابر گزارش منابع آگاه اجرای حکم شلاق احتمالا در در ورودی مصلی صورت می گیرد و انجام امور خدمات عمومی شامل نظافت محوطه داخل، حیاط، سرویس بهداشتی و وضوخانه آستان مقدس امام‌زاده قاسم(ع) برای تعدادی از متهمان این پرونده صادر شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *