سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۴ قبل از ظهر به وقت تهران

اجاره زندان های هلند به دیگر کشورها +تصاویر

در پی کاهش تعداد زندانیان کشور هلند و خالی شدن بیش از یک سوم زندان های این کشور، مسئولان را بر انداشته تا نسبت به تغییر کاربری این زندان ها اقدام کنند!

 

زندان های هلند برای این کشور به یک مشکل مبدل شده اند زیرا یک سوم سلول ها خالی هستند. هم اکنون در کشور پادشاهی هلند فقط ۹ هزار زندانی وجود دارد که این تعداد دوبرابر کمتر از ۱۰ سال پیش است.

به گزارش جام جم، دولت هلند به فکر تغییر کاربری برخی زندان هایش افتاده است تا از اخراج اجباری ۲ تا ۳ هزار نفر از کارکنان زندان ها اجتناب کند. بر اساس آمار شورای اروپا، در سال ۲۰۱۵ در ازای هر ۱۰۰۰ هزار نفر جمعیت هلند ۵۳ نفر زندانی وجود داشت . در آغاز سال ۲۰۱۶ تعداد زندانی ها در این کشور به ۹ هزار نفر رسید که این رقم نسبت به ۱۰ سال قبل دو برابر کمتر است.

برخی از این زندان ها که تازه ساز هستند به عنوان مسکن اضطراری یا محل اسکان پناهجویان مورد استفاده قرار گرفته اند. تعدادی دیگر از زندان ها به کشورهای خارجی از جمله نروژ و بلژیک اجاره داده شده اند. بلژیک در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت زندان تیلبورگ هلند را به مبلغ ۳۰ میلیون یورو به اضافه نگهبانانش اجاره کند تا زندانی هایش را در آنجا جای دهد. تعداد زندانیان در بلژیک رو به افزایش است و هم اکنون در اغلب زندان های این کشور مشکل زیادی جمعیت زندانیان نسبت به گنجایش وجود دارد. در بسیاری از زندان های بلژیک تعداد زندانیان محبوس ۳۰ درصد بیشتر از ظرفیت آنها است.

دلیل کاهش زندانیان هلند چیست؟ روند رو به کاهش جرائم . از آن مهمتر تغییر سیاست جزائی است که بیشتر جنبه تنبیهی دارد تا محبوس کردن. قضات هلندی به مراتب کمتر از گذشته مجرمان را به زندان محکوم می کنند و بیشتر متوسل به جریمه ، حمل دستبندهای الکترونیکی و اجبار به انجام رایگان کارهای عام المنفعه متوسل می شوند. قضات می توانند محکومیت را تقسیم کنند، به عنوان مثال فردی که به ۱۰ ماه زندان محکوم شود اگر در آشپزخانه های یک بیمارستان کار کند فقط ۵ ماه را در سلول سپری خواهد کرد.

در ضمن، از حدود ۱۰ سال پیش وزارت کشور هلند می تواند در مورد مجرمی یک محرومیت را برقرار کند بی آنکه آزادی اش را از او بگیرند. مهمترین تاثیر این تصمیم کاهش حجم کاری دادگاه ها و در عین حال کمتر شدن تعداد زندانی ها است.

همچنین ، یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد زندانیان در هلند به دو عامل بستگی دارد : افرادی که در گذشته در زندان های روانی محبوس می شدند اکنون به تیمارستان ها منتقل شده اند، عامل دیگر این است که تعداد خارجیان غیر قانونی که محبوس می شدند به دلیل محدود شدن دوره حبس و اخراج بیشتر آنها از خاک هلند کاهش یافته است.

تغییر کاربری زندان های هلند!/تصاویر
اجاره زندان های هلند به دیگر کشورها +تصاویر
تغییر کاربری زندان های هلند!/تصاویر
تغییر کاربری زندان های هلند!/تصاویر
تغییر کاربری زندان های هلند!/تصاویر
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *