چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ قبل از ظهر به وقت تهران

ابراهیم رئیسی خوشحال از رئیس‌ جمهور نشدن!

مجله مهر: سخنرانی حجت‌والاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته در دانشگاه شهید بهشتی تهران و به مناسبت روز دانشجو، حواشی زیادی در پی داشته است. فارغ از آنکه روایت سید ابراهیم رئیسی از پشت پرده کنار رفتن محمدباقر قالیباف در انتخابات باعث اظهارنظر‌های جدیدی از موافقان و مخالفان کناره‌گیری شهردار اسبق تهران به نفع رئیسی شد، انتشار تقطیع شده گفته‌های رئیسی نیز جالب توجه بود.

https://media.shafaqna.com/wp-content/uploads/2018/12/jaaar.com-etemad-8.jpg

در این میان، روزنامه اعتماد که ترجیح داده بود صفحه اول امروز خود را تماما به سخنرانی تولید استان قدس رضوی اختصاص بدهد، با تیتر «خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم» سخنان او را تحریف کرد. نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری گذشته در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که گفته بود «فکر می‌کنید اگر رییس جمهور می‌شدید، وضع کشور بهتر از این بود؟» به طعنه پاسخ داد و گفته بود: «خدا رحم کرد که من رییس جمهور نشدم که دلار ۵ هزار تومان شود!»

تقی دژاکام روزنامه‌نگار پیشکسوتی که سابقه حضور در تحریریه کیهان و فارس را دارد درباره این تیتر نوشته است: «شارلاتانیسم‌مطبوعاتی یعنی اینکه «لا اله» طرف را تیتر کنی و «الا الله» اش را که به نفعت نیست حذف کنی. یعنی اینقدر این طعنه برایتان سنگین بود که تلاش کردید تحریفش کنید!»

علی رجبی هم نوشت: «تیتر امروز اعتماد منو یاد اون یارویی انداخت که می‌گفت: از وقتی فهمیدم قران گفته به نماز نزدیک نشوید، منم نماز نمی‌خونم: “یاایهاالذین امنوا لا تقربوا الصلوه… ” بزرگوار دقتی به ادامه‌اش نداشت: “… وانتم سکاری”.»

علی قلهکی هم انتشار قطعه فیلمی از برنامه حالا خورشیده نوشته که «تقطیع صحبت‌های دیروز رییسی در دانشگاه شهید بهشتی در تیترِ یک روزنامه‌ی اعتماد به برنامه “حالا خوشید” کشیده شد. من جای بچه‌های روزنامه اعتماد بودم برای شرافت حرفه‌ای هم که شده از این اقدام سردبیر و احتمالا مدیرمسئول روزنامه تبری می‌جستم.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *