پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹ بعد از ظهر به وقت تهران

ابتکار: مخالفان دولت از دروغ‌ پراکنی به نفرت‌ پراکنی روی آوردند

معاون رئیس‌جمهور گفت: وقتی مردم بدانند خودشان بخشی از راه حل مشکلات کشور هستند، کمک می‌کنند. البته واقعا باید کار رسانه‌ای خوبی انجام شود.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/4/10/441115_178.jpg

معصومه ابتکار درباره آمادگی دولت برای گفتگو با مخالفانش به خبرآنلاین گفت: حتما {دولت} باید گفتگو کند، معتقدم سلایق مختلف در مجلس و احزاب این گفتگو را انجام دهند. کنار هم بنشینند و روی موضوعات مختلف کشور صحبت و تبادل نظر کنند تا به یک جمع بندی مشترک برسند چون کشور شرایط خاصی دارد و مهمترین مسئله انسجام ملی است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با صنوف، گروه ها و اقشار مختلف وارد گفتگو شوند افزود: در وضعیت کنونی ما نیاز به انسجام ملی داریم. همانگونه که پشت سر تیم ملی در جام جهانی انسجام داشتیم، الان همان انسجام را نیاز داریم تا امور کشور بتواند پیش برود بنابراین جام جهانی برای ما ادامه دارد چون مسئله آینده ایران مطرح است.

وی درباره تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر مقابله با جنگ روانی دشمن و برنامه دولت در این حوزه افزود: امروز کشور در وضعیت سختی است و دولت بر همین اساس تدابیر جدی اقتصادی را با دستور رئیس جمهور دنبال می کند. آقای روحانی نیز اعلام کرد «در تأمین معیشت خانواده ها و برای زندگی روزمره مشکلی پیش نمی آید» این نکته مهم است تا مردم آرامش و اطمینان داشته باشد و شرایط اقتصادی با این تکانه ها آسیب جدی نخورد.

معاون رئیس جمهور گفتگو را برای یافتن راه حل مشکلات مهم خواند و یادآور شد: گفتگو با اصناف و اقشار مختلف برای یافتن راه حل مشکلات شروع شده است چون وقتی مردم بدانند خودشان بخشی از راه حل این مسئله هستند، کمک می کنند. البته واقعا باید کار رسانه ای خوبی انجام شود.

وی اطلاع رسانی صحیح در مقابله با خبرهای دروغ را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: یک نکته مهمتر از مقابله با خبرهای دروغ آن است که الان مخالفان دولت در داخل و خارج کشور از طریق فضای مجازی روش نفرت پراکنی را یاد گرفتند و مدت ها در حال اعمالش هستند. یعنی خبری نشر می دهند که هدفش فقط اشاعه دروغ نیست بلکه می خواهند در مخاطب نسبت به دولت ایجاد نفرت کنند.

ابتکار درباره آرایش مناسب دولت در مقابله با جنگ روانی مخالفان اظهار کرد: برای آنکه انسجام ملی لازم پیش آید حتما باید بازآرایی و تقویت در اطلاع رسانی انجام شود. حتما شورای اطلاع رسانی و رسانه های حامی دولت باید ورود کنند. این موضوع به اندازه شرایط انتخابات و در دورانی که کشور با تهدید و آسیب مواجه بود، اهمیت دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *