جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳ بعد از ظهر به وقت تهران

آیت‌الله موحدی کرمانی: حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمی‌ کنید؟

http://images.etitr.com//upload/fararu.com/0e07361d024ebdc8cc46d1494c969cd1.jpg

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: دستگاه دیپلماسی باید نقش فعال تری در مورد موضوع یمن ایفا کند و ضمن محکومیت شرایط کنونی وضعیت آنان را از مجامع بین‌المللی پیگیری کنند.

{با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۸ توسط دولت به مجلس} خواهش من این است که با همدلی و هماهنگی توطئه دشمن را خنثی کنید. معنای این حرف این است که همه تلاش ما در رابطه با حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و تولید و همچنین افزایش صادرات معطوف شود. این موضوعات رویکرد اصلی بودجه سال ۹۸ باشد.

سه قوه و مسئولین نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام کنند. ریخت و پاش‌ها اجلاس‌ها، پذیرایی‌ها که در شرایط کنونی کشور هیچ ضرورتی ندارد را جلوگیری کنند. این روند رو به افزایش هزینه‌های جاری باید متوقف شود.

تقاضای من این است که افزایش حقوق‌ها با عدل و انصاف صورت گیرد. پیشنهاد می‌کنم دولت یک مبلغ مشخص را به همه اضافه کند. من به این امر اصرار دارم و حاضرم با آقایان هرجا بخواهند بنشینم بحث کنم و ثابت کنم عدالت این است نه آن افزایش ۲۰ درصدی. خوشبختانه دولت، دولت تدبیر است. در این افرایش اقشار کم درآمد در اولویت باشند.

مدتی است بانک مرکزی به تصویب ارز پرداخته و جای تقدیر است. اما از سوی دیگر مدتی است قیمت‌هایی که با افزایش قیمت دلار افزایش یافت، با کاهش قیمت دلار ارزان نشد. حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمی کنید؟ طبقه مستضعف برای اداره زندگیشان ناتوان هستند. دولت محترم همان طور که بازار ارز را کنترل کرد قیمت‌ها را هم باید کنترل کنند. اصناف هم دولت را باید یاری کنند/ ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *