عباس گودرزی خبر از افزایش وام ازدواج داد و اظهار داشت: در نخستین جلسه بررسی بندهای مربوط به کمیسیون اجتماعی از بودجه ۹۷ پیشنهادات متعددی بررسی شد و یکی از بندهایی که روز گذشته مورد تصویب قرار گرفت افزایش تسهیلات ازدواج جوانان از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان بود.

وی افزود: این مصوبه قطعاً در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب نهایی خواهد رسید و در صحن مجلس نیز مخالفی نخواهد داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به ارائه چند پیشنهاد به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیان کرد: تحقق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی قبلی، فعلی و کارکنان ازجمله این پیشنهادات بود که این قانون اجرا نمی‌شود و از چندین محل می‌توان اعتباری برای اجرای همسان‌سازی تأمین کرد.

http://myisfahan.com/article_images/marriage-loan-isfahan.jpg

آیا وام ازدواج افزایش خواهد یافت؟

وی با اشاره به ارائه پیشنهادی مبنی بر کاهش سقف پاداش بازنشستگی در بودجه ۹۷ به حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد: بیشتر کارکنان بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان پاداش بازنشستگی دریافت می‌کنند و عده‌ای پاداش‌های میلیونی و بلکه میلیاردی دریافت می‌کنند که این امر خلاف عدالت است.

چراکه این افراد سال‌ها در مشاغل و مقامات حساس قرار دارند و حقوق و مزایای بالا دریافت کرده‌اند و معنی ندارد که پاداش‌های چند صدمیلیونی و میلیاردی دریافت کنند و انگیزه را از کارگران بگیرند و اگر بخواهند اضافه بدهند باید به کارمندی اضافه دهند که حقوق کمی دریافت کرده تا در دوران بازنشستگی و کهولت سن بتواند خود را تأمین کند.

اما این قانون اشتباهی است و سال گذشته در صحن مجلس مطرح شد و متأسفانه از دستور کار خارج شد.

گودرزی با اشاره به دیگر پیشنهاد خود تصریح کرد: پیشنهاد داده شد حق مأموریت مسافرت‌های داخلی و خارجی برای مدیران و مسئولان کشور که در مقصد از امکانات دولتی استفاده می‌کنند به ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: همچنین سقف اضافه‌کار امسال با توجه به کاستی بودجه به ۵۰ ساعت برسد چراکه در حال حاضر کارگران و کارمندان عادی که نورچشمی نیستند حتی ۳۰ ساعت هم اضافه‌کار نمی‌گیرند اما شاهدیم که نورچشمی‌ها را به‌صورت ثابت تا ۱۷۰ ساعت اضافه‌کاری پرداخت می‌کنند و این خلاف عدالت است.

حذف تفاوت تطبیق در احکام به‌استثنای کسانی که حقوق آن‌ها زیر سه میلیون تومان است و کمک بیمه‌ای به بازنشستگان کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری قبلی، فعلی و کارکنان از محل تمام این صرفه‌جویی‌ها از دیگر پیشنهادات نماینده مردم بروجرد در مجلس به کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی در بودجه سال ۹۷ بوده است.