جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶ قبل از ظهر به وقت تهران

آیا غذا می تواند جایگزین مناسبی برای دارو باشد؟

پژوهش ها نشان داده است، عادت های غذایی بر احتمال خطر ابتلا به بیماری ها تاثیرگذار است. در شرایطی که بعضی غذاها ممکن است موجب بیماری های مزمن شود، برخی دیگر خواص دارویی دارد.

https://www.sanpharma.com/wp-content/uploads/Soziales.jpg

اگرچه بسیاری از بیماری ها از طریق تغییرات غذایی و سبک زندگی قابل پیشگیری، بهبود یا حتی قابل درمان است اما در بسیاری موارد دیگر این گونه نیست.در ادامه مطلب باید به این سوال پاسخ دهیم که :

 

آیا غذا می تواند بیماری را درمان کند؟

در شرایطی که برخی انتخاب های غذایی می توانند به پیشگیری یا افزایش خطر ابتلا به بیماری منجر شوند، ولی همه بیماری ها تنها از طریق رژیم غذایی قابل پیشگیری یا درمان نیستند.عوامل بسیار دیگری بر سلامت و خطرابتلا به بیماری تاثیرگذار هستند.

 

مواد غذایی با خواص دارویی قدرتمند

توت ها :مطالعات متعدد نشان داده است، مواد مغذی و ترکیبات گیاهی موجود در توت ها مانند توت فرنگی، شاه توت، تمشک و بلوبری با بیماری مبارزه می کند. در حقیقت، رژیم های غذایی سرشار از توت ها ممکن است در برابر بیماری های مزمن از جمله برخی انواع سرطان ها از انسان محافظت کند.
سبزیجات چلیپایی : سبزیجات چلیپایی، مانند بروکلی و کلم، حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است. این سبزیجات ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش و طول عمر را افزایش دهد.
ماهی های چرب :سالمون، ساردین و دیگر انواع ماهی های چرب به واسطه دارا بودن سطوح بالای اسیدهای چرب امگا ۳ با التهاب مبارزه و که به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند.
قارچ ها : ترکیبات موجود در قارچ ها به تقویت سیستم ایمنی، قلب و مغز کمک می کند.
گیاهان دارویی : گیاهان دارویی، مانند جعفری، ارگانو(پونه کوهی) رزماری و مریم گلی، نه تنها عطر و طعم بهتری به غذاهای ما می بخشند بلکه حاوی ترکیبات مختلف تقویت کننده سلامت هستند.
چای سبز : مطالعات نشان می دهد، چای سبز به واسطه فواید مختلف به کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری کمک می کند.

 

عوامل ابتلا به بیماری بسیار پیچیده است. اگرچه یک رژیم غذایی ضعیف می تواند موجب ابتلا به بیماری شود.

اما عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *