پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

آیا بقایای کشتی نوح بالاخره کشف شده است؟

تاکنون روایات مختلفی در مورد پیدا کردن باقی مانده‌های کشتی نوح مطرح شده و کارشناسان و باستان شناسان زیادی هم اقدام به جستجو برای پرده برداری از این راز داشته اند. هرکدام از این گروه های باستان شناسی نظر مختلفی بیان می‌کنند.

الی گشت : پاول زیمانسکی، باستان شناس مختصص ناحیه خاورمیانه می‌گوید «به یاد ندارم که گروهی اقدام به کشف این کشتی کرده باشد و به نتیجه‌ای نرسیده باشد.» منظور او این بوده که هرکدام از این گروه‌ها، به صورتی چیزی را مربوط به کشتی نوح کشف می‌کنند و به یافته‌های خود هم ایمان دارند.

در بین این تحقیقات مختلف، یک چیز مشترک وجود دارد و آن هم این است که بیشتر آن‌ها در حوالی کوه‌های آرارات به دنبال بازمانده‌های این کشتی می‌گردند. چراکه جایی نقل شده که این کشتی در حوالی تمدن اورارتو (اطراف کو‌ه‌های آرارات) قرار گرفته است.

طبق یکی از این روایات و بررسی‌های انجام شده؛ بعد از بررسی عکس‌هایی که یک خلبان ترک در طی ماموریت خود در بخش‌های مختلفی از اطراف کوه‌های آرارا گرفته بود، یک شی بزرگ شبیه به کشتی توجه کارشناسان را به خود جلب کرد.

نکته جالب‌تر اینکه این تصاویر هوایی فسیل کشتی ای را نشان می‌دهند که در کنار یک صخره قرار گرفته و محل آسیب دیدگی ناشی از برخود کشتی با آن صخره هم در آن مشخص است. اما کشتی کشف شده در زیر گل و لای قطوری دفن شده بود و بسختی به جز از ارتفاع قابل رؤیت بود، ولی بلافاصله پس از مشاهده این تصویر، تعدادی از متخصصان، علاقه مند به پیگیری شدند. باستان شناسان و متخصصان زیادی اقدام به بررسی این منطقه کردند. ولی باستان شناسی به نام ران ویت بیش از بقیه روی کشتی نوح تحقیق کرد و دست آوردهای بسیار جالب‌تری هم داشت! او معتقد است که خود کشتی را پیدا کرده و حتی فسیل هایی از حیوانات،‌ میخ‌های به کار رفته در کشتی و حتی لنگر این کشتی را هم کشف کرده!

طبق تحقیق دیگری هم که توسط یک گروه مشترک چینی و ترکیه‌ای انجام شده بود، آن‌ها معتقدند که محل قرارگیری کشتی نوح را در اطراف کوه‌های آرارات پیدا کرده اند و بیان کرده‌اند که کشف آن‌ها به احتمال ۹۹.۹٪ درست است! ولی با این حال برخی دیگر از دانشمندان می‌گویند که کشف آن‌ها هم فرق چندانی با سایر کشفیاتی که تاکنون انجام شده ندارد و هیچ‌کدام آنقدر دقیق و موثق نیستند.

آیا بقایای کشتی نوح بالاخره کشف شده است؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *