پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

آنچه کرده‌ایم لطف خدا بوده است

 هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه این کمیسیون کار خود را “قانونی و در موعد مقرر” انجام داده و بودجه نیز در موعد قانونی به دولت ابلاغ شده است، تاکید کرد: در برابر نمایندگانی که ابهام دارند، مستقل از تعدادشان، وظیفه خود را روشنگری و ارائه توضیحات می‌دانیم تا کلیه مسائل بر طرف شود.

آنچه کرده‌ایم لطف خدا بوده است

در شرایط موجود کشور که کمر مردم زیر بار گرانی‌های ناشی از ناکارآمدی مدیریتی و تحریم‌های ظالمانه خم شده و کشور درگیر مشکل فراگیر کرونا و مذاکرات هسته‌ای وین است، بیش از هر زمان دیگر به همدلی و حل مسائل و ابهامات از طریق گفتگو نیاز داریم.
بخشهایی از توضیحات را اینجا می‌خوانیم:

در تبصره ۱۶ در امر ازدواج، مسکن و تعالی خانواده ده‌ها و بلکه صدها هزار میلیارد تومان منابع بانکی هدفمند در نظر گرفته شده است تا زمینه افزایش نرخ زاد و ولد و تشکیل خانواده را فراهم سازد.

برای اولین‌بار آن‌قدر بودجه و اختیارات و رفع موانع تولید در حوزه کشاورزی اختصاص یافته که به شهادت رئیس محترم کمیسیون کشاورزی مجلس، بودجه سال ۱۴۰۰ بوی کشاورزی می‌دهد.

در ارتقاء و تقویت بنیه فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی، هزاران میلیارد اختصاص یافته که به اظهار نمایندگان این کمیسیون‌ها بی‌سابقه بوده است.

در تقویت بنیه دفاعی، توانمندی‌های هسته‌ای، اعتبارات قوه قضائیه، صدا و سیما و دستگاه‌هایی که حکم قوانین دائمی و برنامه ششم در مورد آن‌ها در لایحه بودجه عنایت جدی نشده بود، بیش از همه، نمایندگان این کمیسیون‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه می‌توانند شهادت دهند که چه راهگشایی‌هایی صورت گرفته است.

آنچه که ما کرده‌ایم لطف خدا بوده است. همچنان پذیرای انتقادات، پیشنهادات و اصلاح ساختاری بودجه و تدوین چارچوبی برای برنامه هفتم و بودجه‌های سال‌های آتی هستیم.

الیاس نادران (رئیس) سید محسن دهنوی (نائب رئیس اول)، ابراهیم عزیزی (نائب رئیس دوم)، رحیم زارع (سخنگو)، محمد رشیدی (دبیر) مجتبی رضاخواه (دبیر) اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس هستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *