پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

آمریکا ۲ بار و اسرائیل ۳ بار قصد حمله نظامی به ایران را داشتند

آمریکا ۲ بار و اسرائیل ۳ بار قصد حمله نظامی به ایران را داشتند/ سپاه ۲ سال برای همکاری با دولت رزمایش ها را علنی نکرد

آمریکا 2 بار و اسرائیل 3 بار قصد حمله نظامی به ایران را داشتند “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما به تبیین رویکرد اخیر آمریکا   در مقابل جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وی در ابتدای این برنامه در خصوص موضع آمریکا و سه کشور اروپایی نسبت به آزمایش های موشکی در ایران اظهار داشت: بنده منتظر چنین خبری بودم و دلیل آن نیز این است که آمریکایی ها یک برنامه ای را علیه ایران چیده اند که مسئله هسته ای گام اول آن بوده مسئله موشکی بعد از آن است و بعد از مسئله موشکی نیز می خواهند مباحث حقوق بشری را مطرح کنند و بعد کم کم وارد بحث سپاه پاسداران شوند و نهایتاً هم عنوان کنند که دست از این نظام بکشید.
رضایی با بیان این که این دست اقدامات یک برنامه از قبل طراحی شده است بیان داشت: قبلاً با جنگ و درگیری به ما فشار می آوردند تا ما را عقب بنشانند اما حالا یک فرمول جدیدی پیدا کردند لذا بنده منتظر چنین اقدامی بودم.
آمریکایی ها علیه سیستم دفاعی ما برنامه دارند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته زودتر از این موعد کنگره آمریکا می خواست تحریم های جدیدی علیه ما وضع کند ولی آقای اوباما به آن ها گفته بود که الان وقتش نیست و بگذارید چند ماه از اجرای برجام بگذرد و مدتی که گذشت بعد وارد این مرحله شوید لذا بنده تاکید می کنم آمریکایی ها علیه سیستم دفاعی ما برنامه ای دارند و درصدد که آن را دنبال کنند.
وی در پاسخ به این سوال که بعد از اجرای برجام آمریکایی ها عنوان کردند که خیالشان از دستیابی ایران به سلاح هسته ای راحت شده اما در حال حاضر نسبت به آزمایش های موشکی ایران ابراز نگرانی می کنند و علت نگرانی آن ها چیست گفت: قاعدتاً بعد از برجام و همکاری که ایران در مذاکرات با آن ها داشت و یک فضای جدیدی از تعامل بین ما و غرب به وجود آمد قاعدتاً آن ها حداقل به این زودی ها نباید وارد این حساسیت ها می شدند و باید می گذاشتند که حداقل ۴، ۵ سالی از اجرای برجام می گذشت و یک تعامل و ارتباطی بین ما و غرب به وجود می آمد و سپس یک میز گفتگوی جدیدی را باز می کردند لذا از خود همین شتابزدگی می شود فهمید که کاری که آن ها انجام دادند از موضع تعامل و گفتگو نیست و باید مسئله دیگری پشت صحنه باشد.
رضایی با تاکید بر این که ایران امروز بخش مهمی از توان دفاعی اش را روی موشک ها گذاشته و بحث موشکی به یک توان بازدارنده ای برای ما تبدیل شده است خاطر نشان کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که یا این امکان از ما بگیرند یا اگر نتوانند حداقل ما را در حدی از تولید موشک عقب ببرند و خودشان دست برتر را در منطقه داشته باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بر این اساس زمانی که موازنه قوا به نفع آن ها عوض شود یعنی وقتی اسرائیل بتواند ما را تهدید کند اما ما نتوانیم جواب بدهیم آن زمان است که آن ها به مقصود خود رسیده اند و زمانی که کشوری نتواند جوابگوی تهدیدات خود باشد قاعدتاً دست هایش بالا است.
وی در ادامه به اهداف آمریکایی ها در رابطه با طرح مسئله موشکی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در رابطه با بحث موشکی ایران دو دیدگاه را دنبال می کنند اول این که قصد دارند فضا را این گونه طراحی کنند که به ساخت موشک ها در ایران اطمینان ندارد و این موشک ها می توانند حامل کلاهک های هسته ای باشند و پس از این که فضا را آماده کردند حرف از بازرسی بزنند و در این بازرسی ها وارد پادگان های ما شوند، موشک های ما را تست کنند، میزان برد و قابلیت  آن ها را متوجه شوند و سپس تمام اطلاعات را به اسرائیل و دشمنان ما بدهند.
رضایی تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد آن ها می توانند ضد توان موشکی ما سلاح تولید کنند و در مواجهه ای که ممکن است با آن ها به وجود آید قطعاًما دیگر نمی توانیم تاثیرگذاری لازم را در دفاع از خودمان داشته باشیم.
امروز قدرت اول منطقه هستیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آمریکایی ها می دانند موشک در نظام دفاعی ما چه جایگاهی دارد گفت: ما امروز قدرت اول منطقه هستیم یعنی هم می توانیم از وقوع جنگ جلوگیری کنیم و هم اگر جنگی علیه ما اتفاق بیفتد آن را با شکست مواجهه خواهیم کرد و سند این ادعای ما نیز ۲۷ سال گذشته است چرا که از زمانی که جنگ تمام شد تا الان آمریکایی ها می خواستند ۲ بار و اسرائیلی ها نیز قصد داشتند که ۳ بار به ایران حمله کنند اما نتوانستند.
وی با طرح این سوال که چه عواملی باعث شد که هم اکنون این آرامش در ایران حاصل شود و چه مسئله ای باعث شد که از وقوع جنگ های دیگر در ایران جلوگیری شود بیان داشت: علت این آرامش در ایران سیستم بازدارندگی کشور است که بخش مهمی از این سیستم را سیستم موشکی کشورمان تشکیل می دهد.
رضایی همچنین با طرح سوال دیگری مبنی بر این که آیا آن ها می خواهند جلوی توسعه ما را بگیرند گفت: اصولاً کشورهای مختلف جهان امروز در حال گسترش اقتدار خود هستند و اگر ما در همین سطحی که هستیم باقی بمانیم در ۵ سال آینده فاصله اسرائیل با ما خیلی زیاد می شود و قدرت بازدارندگی ما کمتر خواهد شد لذا آن ها به دنبال این هستند که ما را محدودتر کنند و قدرت بازدارندگی را از ما بگیرند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که چرا ما به دنبال بحث توسعه موشکی در کشورمان رفتیم علت این که ما به دنبال بحث موشکی رفتیم بر اثر تجربه ذی قیمتی است که در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم.
وی ادامه داد: بعد از گذشت ۲، ۳ سال از جنگ تحمیلی عراق به زدن موشک به ایران اقدام کرد و زمانی که ما به ضرابخانه های ارتش رفتیم هر چه نگاه کردیم هیچ موشکی برای مقابله با ارتش عراق ندیدیم چون ارتش ایران در زمان شاه اگر سلاحی نیز در اختیار داشت این سلاح ها به گونه ای طراحی شده بودند که  ایران محتاج به آمریکا باشد.
رضایی یادآور شد: پس از تلاش های فراوان با هزار گرفتار توانستیم نهایتاً چند موشک از قرافی بگیریم ولی زمانی که قصد داشتیم موشک ها را شلیک کنیم افسران  قزافی قهر کردند و به سفارت لیبی رفتند و یک سری قطعات مدرن موشک ها را نیز با خود بردند و همزمان با این اقدام نیز عراق شروع به بمباران شدید ایران کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: پس از این اتفاق بنده شهید تهرانی مقدم را خواستم و از وی درخواست کردم که در اسرع وقت این موشک ها را آماده کنند که نهایتاً کمتر از دو، ۳ هفته نیروهای انقلابی ما سیستم موشکی را آماده کردند و قطعات ساختند و ما اولین موشک را به عراق زدیم.
وی با بیان این که ما در جنگ تحمیلی به مشکل سیستم موشکی در کشور برخورد کردیم گفت: بعد از پایان جنگ سعی را بر این گذاشتیم که خلا موشکی ایران را حل کنیم.
رضایی ادامه داد: عراق در طول جنگ ۱۷۰ موشک به ایران زد اما ما حداکثر ۸۰ موشک به عراق شلیک کردیم ضمن این که از ۱۷۲  هزارشهید ما در دوران دفاع مقدس ۱۶ هزار شهید مربوط به بمباران هوایی و موشک باران است لذا آیا می شود ملتی که این تجربه را دارد بحث موشکی را رها کند
ایران بر سر چهار راه منافع بین المللی قرار دارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که موشک ها ما یکی از عوامل اقتدار و امنیت ملی ما در منطقه هستند که آمریکا قصد دارند این توان را از ما بگیرد گفت: در منطقه ما عربستان نزدیک به ۱۰۰ موشک دارد که برخی از آن ه�ارانه در دولت ها ما را به جایی نمی رساند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که کسانی که قدرت فهم اقتصاد را دارند باید وارد عرصه شوند گفت: باید اشکالات و موانع اصلی را از سر راه تولید برداشت.
 دولت باید روش مدیریت اقتصادی خود را عوض کند
وی افزود: اقتصاد مقاومتی شدنی است اما دولت باید روش مدیریت اقتصادی خود را عوض کند
رضایی با اشاره به این که دولت روحانی باید بعد از برجام کارهایی را انجام دهد خاطر نشان کرد: امسال منتظر هستیم تا دولت در اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی را انجام دهد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *