پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹ بعد از ظهر به وقت تهران

آمریکا القاعده و بن لادن را پرورش داد

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه : آمریکایی ها القاعده و بن لادن را پرورش دادند.

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/11/29/1482858_229.jpg

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، آمریکا به شکل‌گیری سازمان تروریستی القاعده کمک کرده و باید بداند که مسئول این وضعیت است.

به گزارش  ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با اولیور استون، فیلم‌ساز مشهور آمریکایی به بیان دیدگاه‌هایش درباره روابط روسیه با آمریکا و ناتو و همچنین تروریسم بین‌المللی پرداخت.

 

در بخش اول این مستند چهار قسمتی پوتین گفت: القاعده نتیجه فعالیت‌های ما نیست. این سازمان تروریستی نتیجه فعالیت دوستان آمریکایی ماست. کل این ماجرا از زمان جنگ شوروی در افغانستان آغاز شد. هنگامی که سرویس‌های امنیتی آمریکا در جریان مبارزه با نیروهای شوروی در افغانستان از جنبش‌های مختلف بنیادگرایی اسلامی حمایت کردند. آمریکا القاعده و بن لادن، رهبر بدنام این سازمان تروریستی را پرورش داده است.

 

وی افزود: این وضعیت از کنترل واشنگتن خارج شده است. همیشه همین طور می‌شود. شرکای آمریکایی ما باید از این مساله آگاه باشند. آنها مقصر این وضعیت هستند.

 

پوتین در ادامه گفت: رهبری آمریکا به خاطر این باور که کشورشان استثنا است و می‌تواند بدون فکر کردن به پیامدهای آن هر کار که بخواهد انجام دهد، گرفتار سیکل انجام اشتباهات شده است. به نظر من از آنجایی که آمریکا احساس می‌کند به دنبال فروپاشی جماهیر شوروی رهبری جهان متمدن را برعهده دارد، اشتباها احساس می‌کند که می‌تواند هر کار که بخواهد بدون فکر کردن به پیامدهایش انجام دهد.این مساله همیشه یک تله بوده است. در چنین شرایطی یک فرد یا یک کشور دچار اشتباهات می‌شود. آنها فکر می‌کنند که نیازی به تحلیل وضعیت یا فکر کردن به پیامدهای اقداماتشان نیست. به نظر من این تله‌ای است که آمریکا گرفتارش شده است.

 

وی افزود: حس اینکه قدرت پیشرو جهان هستید ابتدا به یک طرز فکر امپریالیستی تبدیل شده و سپس رهبری آمریکا را مجبور کرده تا یک سیاست متناظر را دنبال کند. من آماده‌ام تا جزئیات این استراتژی آمریکا را هنگامی که بازنشسته شدم توضیح دهم. اما می‌توانم بگویم که آمریکا به جای پرداخت هزینه گزاف برای مقابله با روسیه باید بر ایجاد روابط عادلانه و منصفانه با روسیه تمرکز کند.

 

پوتین اذعان کرد: آمریکا از تروریست‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می‌کند. در جنگ سرد ما بر حمایت آمریکایی‌ها تکیه کرده بودیم اما دیدیم که سرویس‌های امنیتی آمریکا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. آمریکایی‌ها در حرف کاملا از روسیه حمایت می‌کنند و آمادگی خود برای همکاری با ما را ابراز کرده‌اند اما در واقعیت آنها از تروریست‌ها برای بی‌ثبات کردن وضعیت سیاسی داخلی ما استفاده می‌کنند.

 

وی درباره روابط با ناتو گفت: احتمال الحاق روسیه به ناتو باعث نگرانی آمریکا شده چرا که عضویت در ناتو به این معناست که روسیه همیشه حرفی برای گفتن خواهد داشت و اجازه نخواهیم داد کشورمان را تحت نفوذ و کنترل قرار دهند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *