سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

آمار عجیب چین در ساخت و ساز/ هر ۵ روز یک آسمان خراش!

چین هر پنج روز یک آسمان خراش می سازد، بیش از ۳۰ فرودگاه، ۲۵ مترو، سه عدد از طولانی‌ترین پل‌های جهان، ۶۰۰۰ مایل اتوبان و ۲۶۰۰۰ مایل جاده همه فقط در ۵ سال ساخته شدند!

از دهه ۱۹۹۰ به این سو شبکه راه‌های چین گسترش قابل توجهی یافته است، در سال ۲۰۱۱ بزرگراه‌های چین ۸۵ هزار کیلومتر طول داشته‌اند که این کشور را در رتبه اول دنیا قرار می‌دهد.

سرعت ساخت و ساز در چین بسیار بالاست، چندی پیش ویدیویی جالب از یک ساختمان ۱۵ طبقه که در عرض ۲ هفته ساخته شده بود، حسابی در شبکه های اجتماعی خبرساز شده بود!

این کشور با حدود ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب‌های داخلی) است.

چین معمولاً به عنوان یک ابرقدرت جدید بالقوه توصیف می‌شود و بسیاری از تحلیلگران معتقدند پیشرفت اقتصادی سریع، توانایی نظامی فزاینده، جمعیت بسیار زیاد و تأثیرگذاری روبه رشد بین‌المللی نشانه‌هایی هستند که از نقش برجستهٔ جهانی این کشور در در قرن بیست‌ویکم حکایت می‌کنند.

چین در سال ۲۰۱۳ دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از ایالات متحده بوده‌است. تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال حدود ۹٫۴۶۹ تریلیون دلار بر اساس ارزش اسمی دلار و ۱۶٫۱۴۹ تریلیون بر اساس قدرت برابری خرید بوده‌است.

سرانه تولید این کشور در همین سال ۱۱٬۱۸۶ دلار بر مبنای قدرت برابری خرید و ۶٬۹۵۹ دلار بر اساس ارزش اسمی بوده‌است که در هر دو حالت چین پس از حدود ۹۰ کشور (از ۱۸۳ کشوری که در فهرست صندوق بین‌المللی پول قرار دارند) قرار می‌گیرد.

جمعیت چین در سرشماری سال ۲۰۱۰ حدود یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون نفر بوده‌است.

رشد اقتصادی سریع چین موجب شده تا صدها میلیون نفر از فقر نجات پیدا کنند.

اکنون ده درصد چینی‌ها با درآمدی کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند درحالیکه این رقم در سال ۱۹۷۸ به ۶۴ درصد می‌رسید.

https://www.arel.ir/uploads/myimages/1396/8/Most_Expensive-Buildings/Most_Expensive-Buildings_Arel(5).jpg

آمار عجیب چین در ساخت و ساز/ هر ۵ روز یک آسمان خراش!

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *