جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

آغاز سخت‌گیری دولت تایلند به مسافران ایرانی!

مجله انلاین دوستان :  بر اساس اعلام رسمی سازمان میراث فرهنگی به وزارت امور خارجه، سفارت تایلند در تهران شرایط و سخت گیری های جدیدی را برای اعطای ویزا به اتباع ایرانی اعمال کرده که موجب اعتراض مدیران دفاتر گردشگری شده است.

به گزارش صبحانه، تلاش برای افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی از جمله شعارهای مهم و قابل تقدیر دولت تدبیر و امید بوده و وزیر امور خارجه نیز در جریان رای اعتماد این موضوع را از جمله مهم ترین اقدامات و برنامه های کاری خود اعلام کرد.

با این وجود به نظر می رسد حداقل تاکنون اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته یا اینکه اعلام نشده است و برخی کشورها نیز با سودجویی از کافی نبودن تلاشهای برخی بخشهای وزارت امور خارجه، محدودیت های جدیدی برای سفر خارجی اتباع ایرانی آغاز کرده اند و حتی تلاش های کارگروه دولت نیز تاکنون منجر به نتیجه ملموس و قابل اعلامی نشده است.

از جمله اتفاقاتی که طی سال اخیر در خصوص سخت گیری جهت ورود اتباع ایرانی به یک کشور با بازتاب های فراوانی همراه بود، اطلاعیه سرکنسولگری افغانستان بود که اعلام کرد برای صدور ویزا برای مردم کشورمان که قصد مسافرت به افغانستان را دارند، ارائه گواهی بهداشت (سلامتی) الزامی است!

اما این سخت گیری ها به اینجا ختم نشده و بر اساس اعلام رسمی سازمان میراث فرهنگی به وزارت امور خارجه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، سفارت تایلند در تهران شرایط و سخت گیری های جدیدی را برای اعطای ویزا به اتباع ایرانی اعمال کرده که موجب اعتراض مدیران دفاتر گردشگری شده است.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-آغاز سخت‌گیری دولت تایلند به مسافران ایرانی

طبق جزییات نامه لادن جعفری مدیرکل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهگی و گردشگری، این رویه جدید که از روز ۲۶ مهرماه به اجرا گذاشته شده موجب غافلگیری و سردرگمی مسافران شده است چراکه شرایطی چون «مطالبه گردش حساب یک ماهه مسافر به همراه برگه تاییدیه هتل» و «افزایش مدت زمان صدور روادید از ۳ روز به یک هفته و شاید بیشتر» اعمال می شود.

سازمان میراث فرهگی در پایان نامه خود به وزارت امور خارجه، تاکید کرده است که باید به منظور رفع مشکلات یاد شده، ضمن بررسی موضوع، اقدام مقتضی در خصوص آن صورت گرفته و دفتر بین الملل سازمان را از نتیجه اقدامات مطلع کنند. رونوشت این نامه نیز برای سقائیان مدیرکل تشریفات وزارت خارجه، چگینی مدیرکل کنسولی وزارت خارجه و اباذری رییس انجمن صنفی دفاتر گردشگری تهران ارسال شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *