سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ قبل از ظهر به وقت تهران

آرمان دوباره محاکمه می‌شود

با قبول درخواست اعاده دادرسی‌ ، آرمان ار دیگر در دادگاه کیفری استان تهران  دوباره محاکمه می‌ شود.

پیش‌نویس خودکار

پسر جوان که بعد از قتل دختر مورد علاقه خود به نام غزاله تا پای چوبه دار رفته بود، حالا با پذیرفته شدن دادخواست اعاده دادرسی بار دیگر در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، زمستان سال ۹۲ خانواده دختر نوجوانی به نام غزاله مفقود شدن ناگهانی دخترشان را به ماموران پلیس اعلام کردند.
در بررسی‌های ماموران پلیس، پسر جوانی به نام آرمان که به غزاله علاقه داشت به‌عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر شد و لب به اعتراف گشود و پرده از راز قتل غزاله برداشت و گفت: روز حادثه قرار بود غزاله را ببینم اما چون داروی خواب‌آور مصرف کرده بودم و برادرم هم در خانه تنها بود، از غزاله خواستم به خانه‌مان بیاید. غزاله گفت، می‌خواهد به خارج از کشور برود و با هم بحثمان شد. من او را هل دادم و سرش به لبه تخت برخورد کرد و روی زمین افتاد. بعد با میله بارفیکس چند ضربه به سر او زدم و جسدش را در نایلون پیچیدم و با یک چمدان بزرگ به سطل مکانیزه زباله منتقل کردم.
در حالی که دوربین‌های مدار‌بسته، تصویر آرمان را در محل تردد به سمت سطل زباله ضبط کرده بودند، اما بر‌خلاف تلاش زیاد ماموران پلیس، جسد غزاله هرگز پیدا نشد.
متهم در دادگاه ادعای جدیدی در مورد نحوه مرگ دختر جوان مطرح کرد و گفت: من نمی‌خواستم غزاله را به قتل برسانم. وقتی او از خانه ما خارج شد، در راه‌پله‌ها زمین خورد. بالا سرش رفتم و دیدم غرق در خون بوده و جان خود را از دست داده است. خیلی ترسیدم که پدر و مادرم از آمدن او به خانه‌مان باخبر شوند و برای همین جسدش را به سطل زباله انداختم.
قضات دادگاه بعد از مشورت رای قصاص را برای متهم صادر کردند و حکم صادر شده بعد از تایید از سوی دیوانعالی کشور، به مرحله اجرا در آمد و آرمان پای چوبه دار رفت. اما درست در مرحله اجرای حکم، پدر و مادر غزاله به آرمان یک ماه فرصت دادند و علت این تصمیم را خود را این‌طور بیان کردند: شاید آرمان حقیقتی در مورد دفن جسد غزاله مخفی کرده باشد و در این مهلت داده شده آن را بگوید.
بعد از این‌که آرمان از پای چوبه دار برگشت، مدارک جدیدی به پرونده اضافه شد. از جمله این‌که فیسبوک غزاله بعد از حادثه بسته شده است و چند ماه بعد از حادثه از دانشگاه مرخصی گرفته است. تمدید دفترچه بیمه غزاله بعد از تاریخ حادثه یکی دیگر از ابهامات جدید پرونده بود که متهم با توجه به این مدارک تقاضای اعاده دادرسی مجدد مطرح کرد.
تقاضای آرمان پذیرفته شده و متهم بار دیگر در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود. این بار آرمان در شعبه پنجم دادگاه پای میز محاکمه خواهد رفت.

۲/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *