سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳ قبل از ظهر به وقت تهران

آدامس برای دندان پر شده سم است

اگر در دندان هایتان پرکردگی هایی از جیوه دارید، جویدن آدامس میتواند موجب آزادسازی نوروتوکسین که نوعی سم است و به عصب آسیب میرساند شود.

وقتی آدامس جویده میشود بزاق دهان ترشح میشود و این بزاق باعث آزاد شدن جیوه آمالگام میشود و در نتیجه باعث خرابی دندان های پر شده میشود.

آدامس به دلیل این که بیشتر مواقع در یک طرف دهان جویده می شود، می تواند به عدم توازن ماهیچه فک و حتی اختلال مفصل فک منجر شود که شرایط مزمن دردناکی است.

همراه جویدن آدامس مقدار زیادی نیز هوا بلعیده می شود که باعث تولید نفخ و دردهای شکمی می شود و حتی سندرم روده تحریک پذیر به وجود می آورد.

اگر آدامس تان شیرین و در واقع حاوی شکر باشد، شما با هربار جویدن درست مانند این است که دندان تان را حمام شکر می دهید و باعث پوسیدگی دندان می شوید.

جدای از مضراتی که افراط در آدامس جویدن می تواند داشته باشد، برخی تحقیقات علمی هم نشان داده است که آدامس جویدن می تواند در کاهش استرس های روحی و تنش زدایی تاثیر داشته باشد.

همچنین گفته می شود که جویدن آدامس می تواند در بهبود حال بیماران پس از جراحی روده، اثرات مثبتی بر جای بگذارد، زیرا به گفته محققان، عمل جویدن می تواند اعصاب دستگاه هاضمه را تحریک کند و در نتیجه، فرآیند بازگشت عملکرد روده به شکل طبیعی و سالم، سریع تر اتفاق می افتد.

http://sivaniran.co/media/k2/items/cache/f7a0a54c92471ac4480e727e4ccf93df_L.jpg

/سلامت نیوز

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *