پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳ قبل از ظهر به وقت تهران

آخرین وضعیت واریز مطالبات فرهنگیان

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌‌ و پرورش میانگین افزایش حقوق فرهنگیان و نحوه تامین اعتبار آن را شرح داد.

تسنیم : مهرداد خان ماکو درخصوص فرایند افزایش پلکانی حقوق فرهنگیان در سال ۹۷ اظهار کرد: با توجه به اینکه حقوق اغلب فرهنگیان کمتر از ۵ میلیون تومان است پیش بینی می‌شود برای سال آینده میانگین افزایش حقوق آنها ۱۵ درصد باشد.

وی افزود: برای افزایش این میزان حقوق نیاز است بار مالی آن در لایحه بودجه دیده شود و نمایندگان مجلس باید در صحن علنی مجلس در این رابطه چاره‌ای بیاندیشند.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌‌وپرورش گفت: سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال ۹۷ برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق فرهنگیان اعتبار اختصاص داده بود و هم‌اکنون اگر قرار باشد در سال آینده حقوق فرهنگیان به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش یابد به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در جلساتی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به ضرورت تامین این اعتبار صحبت کرده‌ایم.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/06/05/139406052200207215974394.jpg

آخرین وضعیت واریز مطالبات فرهنگیان

خان ماکو درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان عنوان کرد:‌مطالبات مربوط به حقوق معلمان طرح خرید خدمات آموزشی پرداخت شد همچنین دربحث پرداخت حقوق معلمان حق التدریس، توانستیم حقوق دی ماه آنها را پرداخت کنیم اما حقوق ماه‌های آبان و آذر در انتظار تامین نقدینگی توسط خزانه است.

در همین رابطه حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:‌ افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷ نیاز به منابع جدید ندارد و از محل حقوق‌هایی که قرار است ۱۰ درصد افزایش یابد حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان توزیع منابع متفاوت می‌شود و منابع آموزش‌وپرورش افزایش می‌یابد.افزایش حقوق کارمندانی که ماهانه زیر ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند به صورت پلکانی نزولی خواهد بود یعنی افرادی که حقوق آنها نزدیک به رقم ۵ میلیون تومان در ماه است با درصدی از رشد رو به رو می‌شود اما حقوق افرادی که پایین‌تر از این مبالغ است با رشد نسبی بیشتری در سال آینده همراه خواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *