پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس

در این دستور چیز کیک نیازی به پخت نیست، پس درست کردن آن آسان است البته تنها قسمت زمان بر آن سرد کردن آن درون یخچال است که حداقل ۶ ساعت زمان خواهد برد. اگر شما هم مثل من از طرفداران بیسکوئیت و کرم لوتوس هستید این دستور چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس دقیقا برای شماست! با ما همراه باشید.

مواد لازم

یک بسته بیسکوئیت لوتوس

۱۰۰ گرم کره ذوب شده

برای فیلینگ

۵۰۰ گرم پنیر خامه ای

۱۰۰ گرم شکر

۳۰۰ گرم خامه قنادی

نصف قاشق چایخوری پودر وانیل

۱۰۰ گرم کرم لوتوس

برای تزئین

۵۰ گرم بیسکویت لوتوس

۵۰ گرم کرم لوتوس

روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس

برای شروع یک قالب ۲۰ سانتی متری را بردارید و یکی دو ورق کاغذ روغنی را برش زده و در کف قالب گرد قرار دهید. این کار باعث می‌شود که بعد از اینکه مواد را درون قالب ریختید (قالب کمربندی) به ته آن نچسبد.

بیسکوئیت ها را درون غذاساز بریزید و چند پالس بزنید. توجه داشته باشید که بیسکوئیت‌ها کاملا ریز شوند. سپس کره ذوب شده و بیسکوئیت خرد شده را درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. حالا مواد کف چیز کیک لوتوس شما آماده است. آن را با قاشق در ته قالب پهن کنید و درون یخچال بذارید تا خنک شود.

حالا می‌رویم به سراغ فیلینگ چیز کیک که مزه اصلی به آن می‌دهد! با همزن برقی پنیر خامه ای و شکر ریز (بهتره پودر قند باشد) را به خوبی با هم هم بزنید تا ماده ای سفت حاصل شود. در نهایت خامه و وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا مخلوطی غلیط و سفت بدست آید.

در این مرحله ابتدا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مخلوطی که در بالا درست کردید را به دقت روی ان بریزید و سطح آن را به خوبی صاف کنید تا ظاهر چیز کیک یکدست شود. سپس قالب را ۶ تا ۲۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب بگیرید.

حالا وقت آن رسیده است که رویه چیز کیک لوتوس، را آماده کنیم. ابتدا بیسکوئیت را درون یک نایلون ریخته و به کمک وردنه آن را خورد کنید. همچنین کرم لوتوس باقی مانده برای رویه را درون مایکرویوو قرار دهید. (۳۰ ثانیه برای آب شدن کافیست) سپس بیسکوئیت و کرم را روی سطح چیز کیک بریزید. چیز کیک یخچالی شما آماده است نوش جان!

منبع: yummynotes

 

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *