سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

کره شمالی دنیا را فریب داد

مجله انلاین دوستان :    آمریکا، کره جنوبی و ژاپن ادعای آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی را رد کردند.

https://dustaan.com/files/uploads/2016/01/dustaan.com-اخبار-خبر-روز-حوادث-سیاسی-فرارو-خبرپو-شهرخبر-ایسنا-داعش-568f8dfce904d.jpgبه گزارش  ایرنا، درحالی که مقامات کره شمالی از انجام موفقیت آمیز بمب هیدروژنی توسط این کشور خبر دادند اما منابع تحقیقاتی این ادعا را بی اساس خواندند.
مقام های آمریکایی اعلام کردند که در شواهد به دست آمده نشانی از انجام بمب هیدروژنی وجود ندارد.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته ‘چهارشنبه’ ادعای مقامات کره شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز یک بمب مینیاتوری هیدروژنی را رد کرد و گفت: تحقیقات و بررسی های اولیه نشان داده است که این ادعاها بی اساس هستند.
ارتش آمریکا برای تایید انجام این آزمایش ؛ یک فروند هواپیمای تحقیقاتی را روز گذشته «چهارشنبه» عازم شبه جزیره کره کرد که از بیش از ۳۰۰ نقطه نمونه برداری کرد.
به گزارش «کیودو» ژاپن ، کارشناسان هسته ای ژاپن نیز اعلام کردند که در نمونه های جمع آوری شده از منطقه، هیچ اثری از مواد رادیواکتیو وجود ندارد.
سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی نیز اعلام کرد: با توجه به میزان انرژی حاصل از انفجار، احتمال آن که کره شمالی یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده باشد ؛ کم است.
به گزارش تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن، مقام های این سازمان اعلام کردند که قدرت این انفجار شش کیلوتن بوده درصورتی که قدرت یک بمب هیدروژنی ۱۵ تا ۵۰ مگاتن است.
آنها افزودند: طبق ادعای کره شمالی، حتی اگر یک بمب هیدروژنی بسیار کوچک هم منفجر شده باشد، قدرت انفجار آن باید ۵۰ تا ۶۰ کیلوتن باشد.
مقام های کره شمالی پیش ازظهر گذشته از انجام موفقیت آمیز آزمایش بمب هیدروژنی در این کشور خبر دادند که با واکنش شدید کشورهای منطقه و سایر کشورها از جمله ژاپن، چین، کره جنوبی، روسیه، آمریکا و انگلیس همراه بود.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *