پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه کیک زرشک سرشار از ویتامین C

کیک زرشک سرشار از ویتامین C بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود.

برای تهیه این کیک خوشمزه و مقوی ، ابتدا مواد مورد نیاز را از لیست زیر تهیه کرده و مطابق دستور آشپز عمل کنید.

پیش‌نویس خودکار

مواد لازم

زرشک – نصف پیمانه
تخم مرغ – ۲ عدد
شکر – نصف پیمانه
وانیل – یک سوم قاشق چای خوری
روغن مایع – نصف پیمانه
شیر – یک سوم پیمانه
آرد – یک پیمانه
بیکینگ پودر – یک قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه

ابتدا باید زرشک ها را خوب بشویید و آن ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا رطوبت اضافی شان گرفته و خشک شود.در ظرفی مناسب تخم مرغ، وانیل و شکر بریزید و به مدت ۵ دقیقه مواد را هم بزنید.
سپس روغن را به مایه کیک اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر مایه کیک را هم بزنید. بعد شیر را به مایه کیک بیفزایید و با کمک همزن دستی با مواد کیک به خوبی مخلوط کنید.بیکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط و سپس آن ها را در دو مرحله روی مایه کیک الک کنید و با همزن دستی آن را مایه کیک را هم بزنید.توجه داشته باشید پس از افزودن آرد و بیکینگ پودر به مایه کیک نباید آن را بیش از حد هم بزنید زیرا پف کیک از بین می رود.
در ظرف مناسب یک قاشق آرد بریزید و زرشک را به آن اضافه و سپس این مخلوط را از صافی رد کنید و اضافه آردها را بتکانید و زرشک را به مایه کیک درون قالب چرب شده بیفزایید و قالب را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید.
نکات
اگر مایل هستید برای پخت کیک زرشک از زرشک تازه استفاده کنید بهتر است در ابتدا زرشک ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را دانه و به مایه کیک اضافه کنید. زمان لازم برای تهیه این کیک ۴۰ دقیقه است .
خواص
زرشک افزون ‌بر بربرین و ویتامین C، حاوی تیامین ویتامین B1، بتاکاروتن، لوتئین، گزانتین، کروم، کبالت و زینک است.زرشک برای درمان مشکلات کبد و کیسه‌ صفرا مصرف می شود .

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *