پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

نگویید خودش مهم است؛ نه خانواده‌ اش!

گاهی طی تحقیقاتی که قبل از ازدواج انجام می‌گیرد، معلوم می‌شود در یکی از خانواده‌ها مشکلات رفتاری نابهنجاری وجود دارد.

مثلا برادر پسر یا دختر بزهکار یا معتاد است یا به فرض پدر دختر در زندان به سر می‌برد. در این مواقع معمولا خانواده عروس یا داماد دچار تردید می‌شوند که آیا این وصلت درست است یا نه؟!!!

این نگرانی اصلا نابجا نیست و طبیعی است که به ناسالم بودن الگوهای تربیتی شک کرد. چون برداشت انسان‌ها از چنین خانواده‌هایی این است که قادر به تربیت فرزندشان نبوده‌اند.

پس اختلالات تربیتی در عروس یا داماد آینده نیز ممکن است وجود داشته باشد که هنوز بروز نکرده است اما اگر از نظر علمی و روان شناختی به این موضوع نگاه کنیم، لزوما نباید اشتباه یک فرد از خانواده را به همه نسبت داد. در این موارد باید به مشاور مراجعه کرد. در جلسات مشاوره می‌توان تا حدودی به شخصیت فرد و خانواده‌اش پی برد.

البته انسان‌ها شخصیت متغیری دارند و پیش بینی قطعی در این موارد وجود ندارد اما وقتی می‌بینیم که در خانواده‌ای چند معتاد وجود دارد یا میزان طلاق در اعضای خانواده و حتی بستگان درجه اول بسیار بالاست، در وصلت با چنین خانواده‌ای باید تامل بیشتری کرد و ازدواج را به تاخیر انداخت.

ازدواج باید آگاهانه و عاقلانه باشد. وصلت با چنین خانواده‌هایی پرخطر محسوب می‌شود و اگر این عوامل مهم نادیده گرفته شوند، احتمال بروز مشکلات عدیده‌ای در آینده وجود دارد.

https://azmayeshonline.com/wp-content/uploads/2017/06/1323.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *