سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

سلاح هولناک هیتلر را ببینید +تصاویر

بزرگترین سلاح تاریخ جهان با نام شورئر گوستاوی (Schwerer Gustavı) متعلق به آلمان نازی است، این سلاح به فرمان آدولف هیتلر ساخته شده بود.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1489669008.jpeg

این سلاح بسیار عجیب که در واقع شبیه به یک توپ بسیار بزرگ بود، دارای وزنی معادل ۱۵۰۰ تن بود، در ابتدا قرار بود از این سلاح عظیم برای نابودی خط دفاعی ماژینو (به فرانسوی: Ligne Maginot ) استفاده شود که با تسخیر ان توسط ارتش المان نازی (ورماخت)، دیگر نیازی به ان نشد.

برد این سلاح وحشتناک به ۵۰ کیلومتر نیز می رسید و گلوله های ۴٫۵ تنی ان می توانستند تا دهها متر زیر زمین را تخریب کنند! این سلاح علاوه بر قدرت تخریب  بالا ترس زیادی را نیز در دل نیروهای دشمن به وجود اورده بود.

www.dustaan.com-dustaan.com-Weapons-terrible-Hitler-02

نیروهای ارتش المان برای جابه جایی این سلاح از قطار استفاده می کردند.

ارتش نازی بعد ها از این سلاح در مقابل نیروهی شوروی و در جریان عملیات بارباروسا از ان استفاده کرد.

www.dustaan.com-dustaan.com-Weapons-terrible-Hitler-01

این سلاح بعد از شکست المان ها به دست نیروهای ایالات متحد افتاد، انان نیز از ترس انکه شوروی ها به ان دسترسی داشته باشند، سلاح را به طور کامل نابود کردند.

www.dustaan.com-dustaan.com-Weapons-terrible-Hitler-03


عملیات بارباروسا اسم رمز اشغال شوروی توسط آلمان در جریان جنگ جهانی دوم بود. از ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱، بیش از ۳٫۹ میلیون سرباز قدرتهای محور اتحاد شوروی را در طول ۲۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک اشغال کردند، که بزرگترین اشغال در تاریخ جنگهای بشر است. بارباروسا از ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه موتوری، و ۷۵۰ هزار اسب استفاده کرد. این عملیات جاه طلبانه که با آرزوی مداوم آدولف هیتلر برای فتح سرزمینهای روسیه به پیش می‌رفت، آغازی بر فاز محوری تعیین پیروز جنگ داشت. اشغال شوروی توسط آلمان منجر به ۹۵٪ همه تلفات ارتش آلمان از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ و ۶۵٪ کل تلفات نظامی متحدین در تمام طول جنگ شد.

خط دفاعی ماژینو (به فرانسوی: Ligne Maginot) که قبل از جنگ جهانی دوم توسط فرانسوی‌ها ساخته شد شامل یک رشته استحکامات به طول ۳۲۲ کیلومتر بود و به منظور دفاع از مرز فرانسه با آلمان ساخته شد. احداث این خط دفاعی بیش از ده سال به طول انجامید. از این خط به ناو جنگی بتونی بر روی خشکی تعبیر شده‌است. نقاط حساس و مستحکم این خط دفاعی دارای تسلیحات و تجهیزات اضافی بودند. این نقاط دارای تونل‌های زیرزمینی مخازن مهمات و محل‌هایی برای استقرار سربازان بودند که مجهز به تهویه برای محافظت سربازان در برابر حملات شیمیایی بود. استحکامات شامل توپ‌خانه‌ها، خمپاره‌اندازها و مسلسل‌های گوناگون بود. آلمان‌ها خط دفاعی ماژینو را از طریق بلژیک و لوکزامبورگ که بی‌طرف بودند دور زده و حمله به فرانسه را آغاز کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *