چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷ بعد از ظهر به وقت تهران

هک اینستاگرام | جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین شبکه‌ های اجتماعی در ایران و جهان است، بسیاری از چهره های معروف هنری و ورزشی کشورمان در این برنامه دارای دارای صفحه (Page) هستند.

این برنامه از امنیت بالایی برخوردار بوده و کاربران نیز برای حفظ امنیت خود و جلوگیری از هک شدن اطلاعاتشان، می بایست برخی از نکات را رعایت کنند.

در اینستاگرام بر خلاف تلگرام تایید حساب کاربری از طریق ایمیل صورت می گیرد، بنابراین علاوه بر امنیت این برنامه باید حواستان به امنیت ایمیلتان هم باشد، چرا که هکر ها با هک کردن ایمیل شما به راحتی می توانند به اطلاعات حساب اینستاگرام شما دسترسی داشته باشند.

البته در کنار استفاده از یک ایمیل قدرتمند، حتماً شماره تلفن خود را نیز به برنامه معرفی کنید.

برنامه های افزایش فالوور، دانلود عکس، فیلم و …

به هیچ وجه از برنامه های ناشناس برای افزایش فالوور ، ذخیره سازی ویدیو ها و عکس های موجود در اینستاگرام استفاده نکنید، چرا که این برنامه ها تمامی اطلاعات شخصی شما را به سرقت خواهند برد.

مراقب بدافزار ها و فایل های جاسوسی باشید

برخی از برنامه های مخرب زمانی که شما در حال مرور سایت های ناشناس هستید به صورت پنهانی و خودکار بر روی گوشی شما نصب شده و اطلاعات شما را به آسانی سرقت می کنند.

برای کنترل این بدافزار ها توصیه می شود که همیشه از یک آنتی ویروس قدرتمند و به روز بر روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

همچنین  تمامی نرم افزار های موجود بر روی گوشی همراهتان را یک به یک بررسی کرده ، و در صورت برخورد به برنامه مشکوک ان را حذف کنید.

یکی از معروف برنامه های مخرب، با نام setting در دستگاه شما ذخیره شده، و بدون انکه متوجه باشید اطلاعات شما را به صورت کامل سرقت می کند.

اعمال رمز دو مرحله ای برای جلوگیری از هک اینستاگرام

استفاده از این روش بسیار توصیه می شود ،با فعال سازی تایید دو مرحله ای تقریبا امکان هک اینستاگرام شما به صفر می رسد!

ورود دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication هنگام ورود از کاربر تقاضا می‌کند به جز پسورد کدی که به شماره موبایل او پیامک شده را نیز وارد کند.

به این ترتیب حتی اگر فردی به پسورد شما دسترسی داشته باشد باید حتماً توانایی خواندن پیامک‌های شما را نیز داشته باشد تا بتواند به اکانت اینستاگرام شما وارد شود.

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام با فعال سازی تایید دو مرحله ای
جلوگیری از هک شدن اینستاگرام با فعال سازی تایید دو مرحله ای

برای این منظور به بخش setting اینستاگرام رفته و در بخش تنظیمات Account  گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید، در صفحه باز شده، گزینه مورد نظر را فعال کنید.

از کجا بفهمیم اینستاگرام هک شده است؟

اینستاگرام مانند برنامه های مشابه این امکان را ندارد تا دستگاه های متصل شده به حساب را نمایش دهد، این ویژگی کمک بسیاری در شناسایی فعالیت های غیرطبیعی دارد.

اما به صورت معمول شما در صورتی که نتوانید وارد اکانت شوید، به احتمال زیاد هک شده اید، در این مواقع شما باید به کمک ایمیلتان، سریعاً رمز خود را بازیابی کرده و نسبت به ایمن سازی اکانت خود با روش های بالا اقدام کنید.

 

در پایان خاطر نشان می‌کنیم به هیچ وجه، نام کاربری و رمز اکانت خود را  در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت برخورد به مشکل به آدرس  help.instagram.com مراجعه نمایید.

// ی – مجله خبری دوستان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *