سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

پردیس افکاری تازه‌ ترین بازیگر زن ایرانی شبکه جم درباره مدلینگ چه گفت

دیروز و امروز بارها درباره پردیس افکاری، بازیگر سینما و تلویزیون ایران که پس از چند بازیگر دیگر به شبکه جم پیوسته خوانده‌اید اما در این مطالب اغلب بیوگرافی و کارنامه هنری او منتشر شده است. اما نکته‌ای که مغفول مانده این است که او تنها پانزده روز پیش و در حالیکه در ایران به سر می‌برده، با خبرگزاری هنرآنلاین به گفت‌وگو نشسته؛ جالب است احتمالاً او وقتی به سوالات خبرنگار این خبرگزاری پاسخ می‌داده، تصمیمش را گرفته و چمدانش را بسته بوده و خبرنگار سرویس سینمای هنرآنلاین وقتی متن گفت‌وگوی او را پیاده می‌کرده، نمی‌دانسته که به نوعی در حال نگارش نامه خداحافظی این بازیگر ایرانی است.

نکته‌ای که در متن آن گفت‌وگو مهم است، اشاره‌ای است که افکاری به برکناری تعمدانه‌اش از برخی گرایش‌ها و به زعم او مدهای معمول در عرصه سینما داشته است.
مثلا او گفته: «کار ما به گونه‌ای شده است که امروز تنها یک تعداد خاصی کار می‌کنند و باقی تماشاگر آن گروه هستند. آدم‌هایی که بی تخصص هستند، در این حوزه و فامیل دارند و به مهمانی‌های شبانه می‌روند و دورهمی‌هایی با هم دارند، می‌توانند به‌راحتی کار کنند و دوستانی که در این روابط جایی ندارند بی‌کار هستند. ما در واقع تماشاگر آن گروهی هستیم که مشغول کارند». افکاری به‌نوعی پیش از ترک ایران، دلایل این تصمیمش را در این گفت‌وگو برشمرده است: «فکر نمی‌کنم شاهد اتفاقی مثبت در عرصه هنر باشیم، چرا که معتقدم باید همیشه واقعیت‌ها را دید و اصولاً آدمی نیستم که امید واهی داشته باشم. وقتی چیزی در حال سقوط است، نمی‌توان به نجات آن امید داشت. سینمای ایران از نظر من سقوط کرده است و برای برگشت مجدد آن نیاز به زمان، مدیریت درست و تخصص داریم».

%postname%

اما نکته مهم گفت‌وگوی او این است که تلویحاً به اشتغال بازیگران در عرصه‌هایی جز سینما مثل بیزنس‌های مختلف و از جمله مدلینگ و … اعتراض کرده. مثلاً گفته: «افرادی مثل من که باندی ندارند و در مهمانی های شبانه شرکت نمی کنند جای کار ندارند. از نظر اشتغال بازیگران به شغلی جز بازیگری کار درستی نیست ولی به هرحال عده‌ای  به خاطر شرایط این کار را می کنند برای مثال برخی از بازیگران مرد رستوران می زنند این هم به خاطر گذران زندگی است».
با این حال پردیس افکاری نیز حالا به چند بازیگر درجه چندمی پیوسته که قرار است در سریال‌های شبکه جم و پروژه‌های سینمایی این شبکه بازی کند؛ آثار نمایشی‌ای که در همین مدت کوتاه نشان داده‌اند چه‌قدر از استانداردهای سریال‌ها و آثار سینمای به دور هستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *