پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

دستگیری یک هکر حرفه ای در استان گیلان

مجله انلاین دوستان : سردار ابراهیم قائد رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کارشناسان پلیس فتا حین رصد فضای مجازی به سرشاخه یک گروه بزرگ هکری که مبادرت به هک سایت‌های ایرانی کرده بود برخورده و اقدامات خود برای شناسایی و احراز هویت حقیقی وی را به صورت ویژه آغاز کردند.

دستگیری یک هکر حرفه ای در استان گیلان
دستگیری یک هکر حرفه ای در استان گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا سرشاخه اصلی یک گروه بزرگ هکری که جوانی ۲۴ ساله اهل تهران و ساکن رشت بود را شناسایی کردند، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

قائد رحمتی ادامه داد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی صراحتاً به جرم خود اذعان کرد و معترف شد که به عنوان ادمین یک گروه بزرگ هکری با سوء استفاده از ضعف امنیتی سایتهای ایرانی به صورت غیر مجاز به آنها نفوذ کرده و پس از هک کردن سایت، هویت مجازی خود را در صفحه اول سایت‌های هک شده ایرانی بارگذاری می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، گفت: زیرشاخه‌های این گروه بزرگ هکری نیز شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از مدیران سایت‌های ایرانی خواست تا با ارتقاء ضریب امنیت سایتهای اینترنتی خود و رفع حفره‌های امنیتی، اجازه دسترسی و نفوذ غیر مجاز را به هکرها ندهند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *