پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

زالو و زالو درمانی

زالو و زالو درمانی
زالو و زالو درمانی

زالو به عربی ” عَلَق : و از نرم تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می کند. جانور شناسان تا کنون ۶۵۰ نوع زالو را شناسایی کرده اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.
خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان اوست که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون رسانی به مغز و بدن می شود.
به عقیده بعضی از کارشناسان۱۰۰ نوع ماره ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می شود و مورد توجه پژشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد  رگهای قلب ، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می شود.
مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا با آزمایش های مکرر آثار درمانی زالو را تجربه کرده است . در قانون بو علی سینا فصلی درباره زالو و علایم زالوهای سمی و زالوهای مفید آمده است.
کشورهایی نظیر روسیه و انگلستان و آلمان از تولید و صادرات زالو درآمد هنگفت ارزی بدست می آورند.
زالو از ۲۵۰۰ سال قبل در هند ، یونان ، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است و در کشور روسیه بیماریهای مختلف (سردرد و امراض قلبی و پوستی و ضعف قوای جنسی ) با زالو معالجه می شود.
در مسکو و اکراین کرم های آرایشی برای رفع چین و چروک صورت تولید شده که ماده مؤثر آن از بزاق دهان زالو گرفته شده است.
پروفسور می یر ، آلتون ، اوخنر و ههورنر معتقدند هرگونه کانون عفونی بدن را بوسیله زالو می توان ریشه کن کرد.
هر زالو ۵ تا ۱۵ میلی لیتر خون می مکد ( ۱۰ برابر حجم بدن خود ) در مدت ۱۵ تا ۶۰ دقیقه ، پس از جدا شدن زالو خون ریزی ۲ تا ۱۰ ساعت طول می کشد.
با انداختن دو عدد زالو پشت گوش ها می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون ، رعشه ، (MS) و(VS)   گرفتگی عروق مغز ، آلزایمر و صرع را معالجه کرد.
با زالو درمانی می توان زخم معده ، کولیت روده، پرستات ، امراض ریوی ، التهاب کبد ، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد.
با زالو درمانی می توان ناباروری مردان ( ضعف اسپرم _ واریکوسل ) ، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.
بوعلی سینا در قانون می فرماید: « از زالوهایی که کرکهای ریز و نرم دارند یا لاجوردی هستند یا یک خط قرمز در سراسر کمرشان هست پرهیز کنید زیرا دچار بیهوشی ، خون ریزی ، تب ، سستی  و قرحه های بدخیم خواهد شد.
از زالوهایی که در آبهای خزه دار که محل زیست قورباغه ها است استفاده کنید.
از زالو هایی که در آبهای گل آلود سیاه هستند استفاده نکنید. زالو بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می کشد. اول محل زالو را با آب گرم پاک کنید ( از صابونهای عطری استفاده نکنید) . جایی را که می خواهید زالو بیندازید اول با دست مالش بدهید تا سرخ شود. اگر جای زالو را با گل سرشوی یا خون بمالند زالو بهتر می گیرد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو محل گزش اورا حجامت بدهند. اگر پس از جدا شدن زالو خون بند نیامد پودر مازوج سوخته، نوره یا خاکستر یا پودر نرم زردچوبه استعمال شود.»

موارد استفاده از زالو در مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا

۱- دُمَل ها و زخم های چرکی و جوش هایی که در اثر عفونت خون یا در اثر ترشح هورمون جنسی در خون ( در اوایل بلوغ) بر پوست چهره و بدن ظاهر می شود و آفت زیبایی دختران جوان است. زیر هر زخم یک عدد زالو بیندازید.
۲- غده های عفونی زیر پوست که درد دارد با انداختن یک عدد زالو زیر غده و یا ورم گلو از بیرون معالجه می شود.
۳- برای گرفتگی رگهای قلب که موجب عوارض قلبی و تنگی نفس می شود و دکترها با عمل باز و هزینه های کلان بدون ضمانت عمل می کنند. با انداختن ۴ عدد زالو بالای پستان چپ با ضمانت و هزینه کم رگها باز می شود و این مجمع صدها تجربه در این زمینه دارد.
۴- عوارض سکته مغزی و نرسیدنن خون به مغز به صورت فلج یک طرفه و رعشه و لرزش سر و دستها و ضعف مغز ظاهر می شود. با انداختن ۲ عدد زالو به پشت گوش طرف مقابل آن طرفی که فلج شده ، مویرگهای مغز باز و معالجه می شود.
نکته مهم : در موراد سکته مغزی به دلیل اینکه سلولهای مغز بیشتر از غذا به اکسیژن نیاز دارند ، از دست ندادن زمان خیلی مهم است ، لذا قبل از هر اقدامی و در کمال خونسردی باید زالو تهیه کرد و پشت گوش بیمار انداخت. تجربه ما در مورد سکته های مغزی که بلافاصله زالو انداخته شده این است که بیمار پس از نیم ساعت به حالت عادی خود بر می گردد( دست و پا و دیگر اعضای بدن فرمانهای مغز را اجرا می کنند) و پس از ۵ ساعت قادر به سخن گفتن می باشد. اکنون که خطر تا حدود۹۰% برطرف شده برای تحت نظر داشتن بیمار به بیمارستان مراجعه کنید.

آیا می دانید؟!
آیا می دانید که کشور ترکیه مثل بانک خون ، بانک زالو هم دارد. به امید روزی که بیمارستانهای ما هم به بانک زالو مجهز شوند.

۵- عوارض قند بر چشمها ( مویرگهای چشم از خون غلیظ قند آلود پُر می شود و موجب کوری می گردد) با انداختن ۲ عدد زالو به دو طرف چشمها خون مویرگهای چشم تخلیه و بینایی بر میگردد.
۶- عوارض قند روی پاها که باعث سیاه شدن و گاه زخم شدن پاها می شود و جراح ها پای مریض را از مچ قطع می کنند. با انداختن ۴ زالو به محل سیاه شده که هر ۱۵ روز تکرار شود ، خون قند آلود تخلیه و رنگ پوست پا طبیعی می شود.
۷- واریس و برجسته شدن و ورم کردن رگهای ساق پا که گاه  با درد شدیدی همراه است. با انداختن ۵ عدد زالو روی پاها و تکرار آن هر ۲۰ روز واریس و درد شدید و ورم آن خوب می شود.
۸- آرتروز مزمن و درد شدید زالو و آب زانو و ورم زانو و زیر زانو با انداختن ۴ عدد زالو روی پاها تکرار هر ماه آن معالجه میشود.
۹- سردرد و سینوزیت مزمن و عفونت سینوسها با انداختن ۴ عدد زالو به شقیقه ها ، عفونت تخلیه و سردرد خوب می شود.
۱۰- کیست و عفونت پستانها با انداختن ۴ عدد زالو زیر هر پستان برطرف می شود
۱۱- ورم لوزه ها و عفونت آن و خنازیر ( زخم خطر ناک گلو ) با انداختن ۴ عدد زالو از بیرون به لوزه ها و زخم خناریز معالجه می شود.
۱۲- نقرس و درد شدید پاها با انداختن ۴ عدد زالو بین انگشتان پا معالجه می شود.
۱۳- بادسرخ (ورم بینی ) و پوست سر با انداختن ۴ عدد زالو به محل ورم کرده معالجه می شود.
۱۴- واریکوسل و عوارض بیضه ها و ضعف اسپرم مردان با انداختن ۳ عدد زالو زیر بیضه ها معالجه می شود.
۱۵- گل مژه و عفونت چشم با انداختن یک عدد زالو به هر طرف چشم معالجه می شود.

چند نمونه از تجربه های مجمع در مورد زالودرمانی

یک آقا و خانم آمریکایی به مجمع مراجعه کردند که ۵ رگ از رگهای قلبشان گرفته بود ، بالای پستان هر یک ۴ عدد زالو انداختیم   ، فردا نیامدند ، روز بعدش با خوشحالی مراجعه کردند که به متخصص مراجعه کردیم و همه رگهای قلب باز شده بود. از خوشحالی یک بسته پول گذاشتند روی میز ، گفتیم: پولی نیست، پرسیدند: پس چه کنیم؟ گفتیم: صلواتی است ، معنی صلوات را نمی دانستند ، گفتیم : هدیه ای است برای جوانهایی که شما آمریکایی ها کشته اید. تکان خوردند. گفتیم : چرا در آمریکا معالجه نکردید که همه متخصصین بهتری دارد و شما هم فقیر نیستید؟ گفتند : به ۲ دلیل ، اولاً جراحان آمریکایی ضمانت نمی کنند و شما ضمانت می کنید، ثانیاً هزینه عمل در آنجا چنان بالاست که درآمد ما توان پرداخت نداشت و حال متوجه شدیم که شما رایگان درمان می کنید.

نمونه ای دیگر؛ 

آقای مقیمی ۷۰ ساله به مجمع مراجعه کرد که از فرزندان امام رضا(ع) هستم و خود آقا مرا راهنمایی کرده است. قندش ۶۰۰ و چشمهایش در اثر عوارض قند کور شده بود.
پرسیدم: چرا دکتر مراجعه نکرده اید؟ گفت: به بهترین متخصص مراجعه کردم گفتند علاج ندارد و مویرگهای چشمت پُر از خون قتد آلود است، با لیزر هم علاج نمی شود و باید کوری را تحمل کنی. ما به دو طرف چشمها زالو انداختیم ، دو روز بعد آمد و در حضور مریض ها شروع به رقصیدن کرد که چشمهایم واشده  و روزنامه خواست و مشغول مطالعه شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *