پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵ قبل از ظهر به وقت تهران

تصاویری از مرگ و میر غم انگیز حیات وحش هفتاد قله بر اثر بیماری طاعون

مجله انلاین دوستان : پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): متاسفانه بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان (PPR)  در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، طی ۱۰ روز گذشته بیش از یکصد کل و بز و قوچ و میش وحشی تلف شده اند.

قطعا تعداد جانوارن تلف شده بسیار بیش از آمار تلفات اعلام شده (یکصد عدد) است، چراکه آمار اعلام شده صرفا لاشه های کشف و مشاهده شده توسط اکیپ های مستقر در منطقه می باشد و بطور حتم تعداد زیادی از جانوران در نقاط متخلف منطقه بخصوص صخره های صعب العبور از بین رفته و لاشه آنها هرگز مشاهده نشده است.

با آغاز مشاهده علایم بیماری و مرگ میر در میان حیات وحش، طی ۱۰ روز اخیر تلاشی بی وقفه و شبانه روزی توسط محیط بانان و کارشناسان محیط طبیعی استان مرکزی جهت پایش منطقه، معدوم سازی و دفن بهداشتی لاشه ها، شستشو و آهک پاشی آبشخورها انجام شده است.

با این وجود تلفات در بین وحوش هفتاد بسیار گستره بوده و بخش قابل توجهی از حیات وحش منطقه را از بین برده است.

تلفات این بیماری از بزهای وحشی نابالغ و ماده­ ها شروع و با پیشرفت بیماری، مرگ و میر در کل های سالخورده و به تازگی در قوچ های وحشی نیز مشاهده شده و همچنان ادامه دارد اما روند تلفات و کشف لاشه های جدید تا حدی کاهش یافته است.

تصاویری از مرگ و میر غم انگیز حیات وحش هفتاد قله بر اثر بیماری طاعون
تصاویری از مرگ و میر غم انگیز حیات وحش هفتاد قله بر اثر بیماری طاعون

dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-1 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-2 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-3 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-4 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-5 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-6 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-7 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-8 dustaan.com-مرگ-میر-حیات-وحش-هفتاد-قله-بیماری-طاعون-9

 

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. اینها همان کل و یزهایی هستند که یه روزی یه بنده خدایی یکی فقط یکی از اونهارو با تفنگ زد و به یه سری از آقایون بر خورد! الان چرا بر نمیخوره؟! چرا هیچ نطارتی روی چرای بیرویه دامهای اهلی نیست؟ چرا انقدر مدیریت محیط زیست ضعیف عمل میکنه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *