سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴ بعد از ظهر به وقت تهران

چه نوع اسباب بازی برای کودکم بخرم؟

توجه به سن کودک و توانایی های کودک باید برای او اسباب بازی خرید.

https://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2018/01/%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-1-min.jpg

عروسک های بزرگ، استفاده از سطل که اسباب بازی ها را در آن بریزد و خالی کند، اسباب بازی هایی که با فشار دکمه آن می تواند صداهای گوناگون بشنود مناسب سن ۸ تا ۱۲ ماهگی است.

برای کودکان ۱ تا ۲ سال میخ های بازی که با چکش فرو می روند، توپ بازی برای یادگرفتن پرتاب و گرفتن آن و اسباب بازی های کشیدنی، ماژیک های پهن که در دست گرفتن آن آسان باشد و کتاب های داستانی ساده با نقاشی های بزرگ و هرم هوش که چینش از بزرگ به کوچک را به کودک یاد می دهد بسیار خوب است.

بین ۲ تا ۳ سالگی وسایلی برای بازی های تقلیدی مانند وسایل آشپزی، تلفن، ماشین، عروسک و کالسکه، اسباب بازی هایی که به کشف محیط کمک می کنند مانند سطل و وسایل بازی با شن، تاب بازی، بازی هایی همراه با کار دست مانند نقاشی با انگشت، خمیربازی، بستن و باز کردن پیچ و پازل های ساده توصیه می شود.

بعد از ۳ سالگی با توجه به توانایی #کودک می توانید از بازی های فکری متناسب با سن او استفاده کنید. با بالاتر رفتن سن کودک و از ۴ سالگی به بعد بازی های مبتنی بر برد و باخت را به اسباب بازی های او اضافه کنید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *