پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

قتل یک مرد به دست پسرش به دلیل سوظن!

187313 روز ۲۰ فروردین ماه سال ۹۱ افسران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت راهی یک شرکت خصوصی شدند تا درباره قتل صاحب آن تحقیق کنند.
مقتول که مردی میانسال بود جمال نام داشت و به دلیل اصابت ضربات متعدد چاقو به قفسه سینه‌اش جان باخته بود.
شواهد نشان می‌داد عامل این جنایت بعد از قتل جمال مقداری پول از آنجا سرقت کرده است. در چنین شرایطی تجسس‌ها در این خصوص ادامه یافت. با اینکه مدیر این شرکت خصوصی منشی داشت اما روز وقوع حادثه او به تنهایی در شرکت بود به همین دلیل کارآگاهان راجع به این موضوع تحقیقات بیشتری انجام دادند. با گذشت چند روز از وقوع جنایت هنوز هیچ سرنخی به دست نیامده بود و همین موضوع رازگشایی از این معمای پلیسی را دشوار می‌کرد.
دو هفته بعد از قتل جمال کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد پسر او به ‌نام هادی با وی دچار اختلاف بوده و ممکن است در این جنایت دست داشته باشد.

به همین دلیل وی به عنوان نخستین مظنون دستگیر شد. هادی حاضر نبود اتهام قتل پدرش را بپذیرد اما وقتی تحقیقات از او ادامه یافت گفت به دلیل مشکلات مالی پدرش را به قتل رسانده است. او گفت: پدرم صاحب یک شرکت بزرگ صنعتی بود و من هم یک شرکت کوچک‌تر برای خودم داشت اما چند ماه بود مشکلات مالی داشتم و پدرم حاضر نبود به من کمک کند. به همین دلیل آن روز به دفترش رفتم تا با او صحبت کنم ولی وقتی حرف‌هایمان به درگیری لفظی کشیده شد، عصبانی شدم و با چند ضربه چاقو او را کشتم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، هادی صحنه کشتن پدرش را بازسازی کرد و اما در این میان خانواده او با حضور در دادسرای امور جنایی اعلام کردند هادی را بخشیده‌اند. با این حال پرونده اتهامی او با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا به جنبه عمومی آن رسیدگی شود. در جلسه محاکمه که روز چهارشنبه در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست گفت: برابر با محتویات پرونده هادی متهم است پدرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. او حین ارتکاب جرم از سلامت کامل روانی برخوردار بوده و در جریان تحقیقات به صراحت اتهامش را پذیرفته است. به همین دلیل صرف نظر از اعلام گذشت اولیای دم، خواستار مجازات متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم هستم.

در ادامه این جلسه نوبت به هادی رسید تا از خود دفاع کند. او با پذیرش اتهامش گفت: قبول دارم که پدرم را کشتم اما آن زمان دلیل خاصی برای خودم داشتم. هر چند در تحقیقات اولیه گفتم او را به دلیل اختلاف مالی کشت اما انگیزه من ناموسی بود.

متهم به قتل ادامه داد: من و پدرم در یک ساختمان زندگی می‌کردیم. ما طبقه سوم بودیم و پدر و مادرم در طبقه اول. از مدتی قبل از حادثه همسرم حرف‌هایی درباره پدرم می‌زد. او گفت پدرم نسبت به او نظر بدی دارد. با وجود اینکه من و همسرم با یکدیگر اختلاف داشتیم اما من روی این موضوع حساس شدم. نمی‌دانستم باید چه کار کنم. روز حادثه به دفتر پدرم رفتم تا با او صحبت کنم اما چون می‌دانستم کار به جاهای باریک کشیده می‌شود یک چاقو هم با خودم بردم. آن روز با پدرم درباره مسائل مختلفی صحبت کردم تا اینکه من حرف‌های همسرم را پیش کشیدم.

 با اینکه پدرم گفت حرف‌های همسرم دروغ است اما من عصبانی شدم و به او حمله کردم. همه‌چیز در چند لحظه اتفاق افتاد و من چند ضربه چاقو به قفسه سینه پدرم زدم. در ادامه برای آنکه دستم برای پلیس رو نشود دفتر شرکت را به‌ هم ریختم و مقداری پول برداشتم تا پلیس را به اشتباه بیندازم. متهم ادامه داد: آن روز خشم و عصبانیت همه وجودم را فرا گرفته بود اما بعد فهمیدم همسرم به من دروغ گفته است. به همین دلیل او را طلاق دادم. حالا هم از کرده‌ام پشیمانم و به دلیل اینکه خانواده‌ام مرا بخشیده‌اند از آنها ممنونم. در این مدت در زندان برای پدرم خیرات می‌دهم و امیدوارم او هم من را ببخشد. در پایان دفاعیات این مرد هیات قضات وارد شور شدند و قرار است به‌زودی رای خود را اعلام کنند./روزنامه اعتماد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *