پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

هتک حرمت فجیع و هولناک دختر ۱۵ ساله

پلیس شیکاگو در تلاش است مردی را که در روز روشن به یک دختر دبیرستانی در محله‌ای امن تجاوز کرده است، دستگیر کند. این مرد که در رسانه‌ها به «هیولا» معروف شد، تحت تعقیب قرار دارد.

این حادثه بار دیگر توجه افکار عمومی را به رواج خشونت در ایالت شیکاگوی آمریکا جلب کرده است. به همین دلیل یکی از مقامات ارشد پلیس شیکاگو بدون اعلام قبلی در دیداری نزدیک با شهروندان، با آنها ابراز همدردی کرد. در این دیدار شهروندان شیکاگو خشم و نفرت خود را از گسترش خشونت ابراز کردند.

دختر پانزده ساله ای که مورد تجاوز قرار گرفته، به دلیل جراحت ناحیه سر، در بیمارستان بستری است. سخنگوی ارشد پلیس گفته است، متاسفانه حال این دختر جوان خوب نیست و او هنوز در رنج است. ما اطمینان می دهیم به زودی هیولا را دستگیر خواهیم کرد و این که چنین اتفاقی دوباره رخ نمی دهد، نه در این منطقه و نه در هیچ منطقه دیگری از این شهر.

این اتفاق وحشتناک، صبح زود، زمانی که قربانی در راه مدرسه در منطقه ای امن بود، به وقوع پیوست.

متجاوز ابتدا به سر او ضربه ای زد و بعد دختر نوجوان را روی زمین کشید و به محوطه خالی میان دو خانه منتقل و به او تعرض کرد. این اتفاق در نزدیکی منطقه ای رخ داده که پلیس آن را محل امن گذر دانش آموزان نام نهاده است.

پاییز سال گذشته، مسئولان محلی برنامه گذر امن را اجرا و محل های خاصی را با رنگ زرد علامت گذاری کردند و مقرر شد ماموران آموزش دیده در ساعت های پرخطر، از این محل ها محافظت کنند تا دانش آموزان به راحتی و در امنیت کامل، مسیر میان خانه و مدرسه را طی کنند.

این طرح پس از آن به اجرا گذاشته شد که طبق آمار پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی)، شیکاگو مقام اول را در آمار قتل به خود اختصاص داد و به عنوان یکی از خشن ترین ایالات شناخته شد. در طول سال تحصیلی جاری، مقامات شهری و مسئولان مدرسه های شیکاگو، تعداد گذرهای امن را دو برابر کردند تا برای دانش آموزانی که مجبورند مسیرهای طولانی را تا مدرسه پیاده طی کنند، امنیت برقرار شود.

آموزش و پرورش حدود ۴۸ مدرسه را به دلیل کسری بودجه یک میلیارد دلاری تعطیل کرده و کاهش تعداد مدارس، دانش آموزان را مجبور کرده برای تحصیل به مکان هایی دورتر از خانه هایشان بروند. حدود ۱۲ هزار دانش آموز امسال به مدرسه های جدید رفته اند. در این میان بسیاری از دانش آموزان مجبورند از محله های خطرناک اطراف شیکاگو گذر کنند.

به دلیل این مشکلات، خبر تعرض به دختر پانزده ساله بازتاب گسترده ای داشت.

یک شهروند این دختر را روز حادثه در حالی که نیمه برهنه بود و سرش خونریزی می کرد، روی زمین پوشیده از برف پیدا کرد. قربانی به مدت دو ساعت بی حرکت آنجا مانده بود. زمانی که پلیس به محل رسید، او هشیار بود اما نمی توانست حرکت کند. شهروندی که قربانی را پیدا و به او کمک کرده است، می گوید: این که صبح زود برای پیاده روی به محله ات بروی و با چنین صحنه وحشتناک و دلخراشی مواجه شوی، واقعا شوک آور است. او یک دختربچه دبیرستانی بی گناه بود که مسیر خانه تا مدرسه اش را طی می کرد. این اتفاق واقعا وحشتناک است. امیدوارم پلیس هر چه زودتر عامل این جنایت هولناک را پیدا و مجازات کند./جام جم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *