پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

کارناوال وحشت شیاطین درمقدونیه!

طبق سنت ۱۴۰۰ساله، اهالی روستای ووکانی واقع در جنوب غربی اسکوپیه پایتخت مقدونیه با آرایش خود به شکل صورت‌های هولناک کارناوال شیاطین را تشکیل می‌دهند!
به گزارش “تابناک” در این فستیوال که همه ساله در ایام موسوم به سنت واسیلیا پس از ورود به سال جدید میلادی تقریباً بین روزهای دوازده تا چهارده ژانویه برگزار می شود، مردم منطقه بالکان، مخصوصاً پیروان دین و آئین ارتدوکس و فعالین مذهبی کلیساهای مرتبط به این آئین در آن شرکت می کنند.
در سالهای گذشته این فستیوال به درگیری بین مسلمانان منطقه مخصوصاً آلبانی تبارها و جمعیت ارتدوکس های مسیحی انجامیده و همواره یکی از دلایل آن رفتارهای نابهنجار شرکت کنندگان در این مراسم و توهین به دین اسلام با ترسیم اشکال مختلف بر روی دیوارهای مساجد بوده است.
گذشته از خشونتهایی که اغلب در این کارناوال رخ داده، این فستیوال یکی از جاذبه های توریستی مقدونیه بوده به طوریکه هر ساله هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی را در این ایام به سمت خود جذب می نماید.
در این فستیوال سنتی که از سوی انجمن بین المللی کارناوالهای اروپا( FECC ) به رسمیت شناخته شده، مردم با استفاده از ماسک های دست ساز به کوچه و خیابان آمده و نمایشی تمثیلی از شیاطین مختلف را اجرا می کنند.
در انتخاب طرح ماسکها، نمادهای طنز، مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و بطور کل باورهای مردم از طبقات مختلف اجتماع نقش بسزایی دارد و به نوعی عقیده شرکت کنندگان از شیاطین و بتها با نگاه به دنیای امروز کاملاً هویدا می گردد.
عکس های منتشر شده در خبرگزاری آتلانتیک از این کارناوال را در زیر می بینید.
12324 (9) 12324 (7) 12324 (4) 12324 (3)12324 (5) 12324 (11)12324 (12)
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *