پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

«مگس»‌ پشت پرده زورگیری های‌ مخوف مشهد +عکس

روزنامه خراسان نوشت: با متلاشی شدن باند زورگیری‌های گسترده و ترسناک در مشهد مشخص شد که در پس پرده سرقت‌های کیف قاپی و گوشی دزدی، مالخر فراری معروف به «مگس» قرار دارد که فقط به صورت تلفنی اعضای باند را برای فروش گوشی‌های سرقتی هدایت می‌کند!

ماجرای پرونده معروف به «مگس» از پنجم مرداد زمانی وارد مرحله عملیاتی شد که ماموران تجسس کلانتری سپاد مشهد از مدتی قبل عملیات ردزنی و رصد‌های اطلاعاتی را با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) آغاز کرده بودند. شاخه عملیاتی دستگیری اعضای این باند با هدایت سرگرد ارباب (جانشین کلانتری سپاد) در حالی به اجرا درآمد که دزدان مخوف سوار بر موتورسیکلت هوندا طی یک شب و با تهدید به مرگ طعمه‌های خود با چاقو و استفاده از شوکر، کیف دو زن جوان را در بولوار بهارستان و سپاد ربودند. ماموران دایره تجسس که در شاخه اطلاعاتی این عملیات، سعی داشتند همه اعضای باند را شناسایی کنند باز هم ردپای جوان معتادی به نام «حیدر» را در دو سرقت مذکور مشاهده کردند چرا که شاکیان مشخصاتی را که از زورگیران موتورسوار ارائه می‌دادند با اطلاعات جمع آوری شده از سوی ماموران انتظامی مطابقت داشت بنابراین ماموران تجسس بلافاصله به تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداختند و سپس با صدور دستور ویژه‌ای از سوی سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد، عملیات محاصره مخفیگاه اعضای باند را آغاز کردند.

گزارش خراسان حاکی است: ماموران تجسس کلانتری که به سرپرستی ستوان دوم آریایی و با استفاده از مخبران و منابع اطلاعاتی به ردزنی متهم اصلی پرداخته بودند، با بسیج امکانات و همراهی ماموران اطلاعات کلانتری، موفق شدند مخفیگاه «حیدر» را در منطقه پنجتن مشهد شناسایی کنند و به محاصره درآورند، اما تحقیقات غیرمحسوس آنان در محل نشان داد که متهم در مخفیگاه حضور ندارد به همین دلیل گروه ویژه عملیاتی به دو گروه تقسیم شدند و یکی از گروه‌ها به پیگیری سرنخ دیگری پرداختند که در عملیات اطلاعاتی به آن رسیده بودند. سرنخ مربوط به یک خودرو پژو ۴۰۵ بود که احتمال تردد متهم با آن وجود داشت، اما هنوز ماموران از پنجتن خارج نشده بودند که با خودروی مذکور روبه رو شدند. «حیدر» که سوار بر خودرو بود با مشاهده ماموران پدال گاز را فشرد تا از چنگ نیرو‌های انتظامی بگریزد، اما ماموران که نباید تنها سرنخ پرونده را از دست می‌دادند با هوشیاری کامل به تعقیب خودرو پرداختند تا این که مدتی بعد «حیدر» خود را از پژو پایین انداخت و پیاده پا به فرار گذاشت. او به دستور‌ها و اخطار‌های ممتد پلیس و فرمان‌های «ایست» هم توجهی نمی‌کرد به همین خاطر، سرپرست گروه عملیاتی فرمان تیراندازی هوایی را صادر کرد. شلیک گلوله‌ها فضای سکوت بولوار پنجتن را می‌شکافت که سارق فراری خود را به داخل منزلی انداخت که در آن باز بود و صاحبخانه هم کنار منزل حضور داشت زمانی که متهم با فشار و سماجت در حال بستن در حیاط بود ناگهان یکی از نیرو‌های عملیاتی کتف خود را لای در قرارداد. او اگرچه از ناحیه بازو و کتف مصدوم شده و درد امانش را بریده بود، اما نگذاشت دزد فراری در منزل را ببندد و لحظاتی بعد با رسیدن دیگر نیروها، حلقه‌های قانون بر دستان دزد موتورسوار گره خورد. در بازرسی از داخل خودروی «حیدر» یک دستگاه شوکر کشف شد و او برای انجام بازجویی به کلانتری انتقال یافت. در همان دقایق اولیه بازجویی حدود ۱۵ نفر از شاکیان وارد کلانتری شدند و زورگیر مخوف را شناسایی کردند. شاکیان اظهار کردند که اگرچه متهم دستگیر شده را شناسایی کرده اند، اما افراد دیگری نیز همراه وی بودند که سوار بر موتورسیکلت با چاقو و شوکر سرقت می‌کردند.

گزارش خراسان حاکی است: با اضافه شدن شاکیان و احتمال سرقت‌های بیشتر توسط اعضای این باند خطرناک، قاضی سید جواد حسینی دستور بازرسی مخفی گاه متهم را صادر کرد و بدین ترتیب ماموران دوباره به منطقه پنجتن بازگشتند آنان در حال بازرسی از مکان‌های احتمالی اختفای لوازم سرقتی بودند که ناگهان یکی از نیرو‌های انتظامی سلاح کلت کمری گازی را به همراه دو عدد دستکش پلاستیکی از زیر سطل زباله کشف کرد و این گونه روند پیگیری پرونده جدی‌تر شد چرا که احتمال سرقت‌های مسلحانه نیز به وجود آمد؛ بنابراین گزارش، ماموران انتظامی همچنین موتورسیکلت هوندایی را که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد نیز از منزل یکی از بستگان متهم کشف کردند و با مستندات موجود به بازجویی‌های تخصصی پرداختند.

«حیدر» که سعی می‌کرد ماموران را در بازجویی‌ها گمراه کند وقتی در برابر شواهد انکارناپذیر قرار گرفت، گفت: من حداقل روزی یک بار کیف یا موبایل قاپی می‌کردم و هر دستگاه گوشی تلفن همراه را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به فردی می‌فروختم که معروف به «مگس» است. اما او هر بار به صورت تلفنی هماهنگ می‌کرد و اکنون خبری از او ندارم! ولی افراد دیگر هم برای «مگس» کار می‌کنند. «حیدر» ادامه داد: مخارج اعتیادم را از راه زورگیری و فروش گوشی‌ها تامین می‌کنم و تاکنون بیش از ۱۰۰ فقره سرقت در مناطق رسالت، گاز، جاده قدیم، سپاد، شهید چراغچی، خواجه ربیع و دیگر مناطق شهر انجام داده ام. معاون دادستان مشهد با قدردانی از نیرو‌های کلانتری سپاد مشهد به خراسان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، دستور بازداشت و دستگیری اعضای دیگر این باند صادر شده است و احتمال می‌رود این افراد در سرقت‌های زیادی دخیل باشند. قاضی سید جواد حسینی تاکید کرد: تاکنون برخی از شاکیان پرونده از زورگیری‌های ترسناک اعضای باند سخن گفته اند که بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *