چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۵ قبل از ظهر به وقت تهران

انتقال نوزادان و کودکان خانواده‌ های مهاجر به پناهگاه‌ ها +عکس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که مقامات دولت ترامپ در حال انتقال نوزادان و دیگر کودکانی که به اجبار در مرز آمریکا-مکزیک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، به دستکم سه پناهگاه افراد کم سن و سال در جنوب تگزاس هستند.

طبق این گزارش، حقوق دانان و پزشکانی که از پناهگاه‌های «ریو گراند والی» بازدید کرده‌اند، اتاق‌های بازی کودکان پیش‌دبستانی که در حال گریه هستند را بحرانی توصیف کرده‌اند.

طبق این گزارش، دولت ترامپ در صدد است که یک پناهگاه چهارمی را برای اسکان کودکان در «هوستون» افتتاح کند که البته این در حالی است که مقامات این شهر روز سه شنبه (دیروز)، این اقدام دولت آمریکا در جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان را محکوم کرد.

 

از اوایل ماه می‌تاکنون که کاخ سفید سیاست‌های ضدمهاجرتی خود را اعلام کرد، بیش از دو هزار و ۳۰۰ کودک از خانواده‌هایشان در مرز آمریکا و مکزیک جدا شده‌اند و منجر شده است که سیل جدیدی از کودکان مهاجر نیاز به مراقبت‌های دولتی داشته باشند.

طبق این گزارش، دولت آمریکا به دنبال انتشار تصاویری از قراردادن برخی از کودکان مهاجران در قفس‌هایی مستقر در ایستگاه‌های گشت مرزی آمریکا، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته بزرگسالانی که قصد داشتند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آن‌ها را روانه بازداشت‌گاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود.

طبق این گزارش، با گذشت چندین دهه بعد از آنکه نظام رفاه کودکان به استفاده از یتیم‌خانه به دلیل نگرانی از آسیب‌های روحی طولانی مدت کودکان پایان داد، دولت ترامپ نهاد‌های جدیدی را برای نگهداری از کودکانی که سیاست‌های ترامپ موجب جدایی آن‌ها از خانواده‌هایشان شده اند، راه‌اندازی کرده است.

 

طبق قانون، کودکان مهاجر که به تنهایی مسافرت می‌کنند باید ظرف سه روز از زمان بازداشت به مکان‌هایی منتقل شوند که به وسیله وزارت درمان و خدمات انسانی اداره می‌شوند و این سازمان سپس مسئول است تا زمانیکه این کودکان به یکی از خویشاوندانشان یا حامیانی در جامعه می‌پیوندند، آن‌ها را به پناهگاه یا پرورشگاه‌هایی منتقل کنند تا سپس جلسات دادگاهی برای تعیین وضعیت آن‌ها تشکیل شود.

با اینحال، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که دولت هرکس را که به صورت غیرقانونی از مرز آمریکا و مکزیک عبور کند را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و همین امر موجب جدایی خانواده مهاجران شد و منجر شد تا گروه جدیدی از صد‌ها کودک از خانواده‌هایشان جدا شوند.

 

سازمان ملل، برخی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه و گروه‌های مذهبی به شدت از این سیاست ضدمهاجرتی ترامپ انتقاد کردند و آن را غیرانسانی توصیف کردند.

سه مرکز نامبرده در «کامبس»، «ریموندویل» و «برانزویل» است که کودکان مهاجر که برخی از آن‌ها زیر پنج سال هستند به این مکان‌ها منتقل شده اند.

طبق این گزارش، مقامات اجرایی و خدمات درمانی و انسانی در یک کنفرانس خبری گفتند که نمی‌دانند چه تعداد از این کودکان زیر پنج سال، زیر دو سال یا حتی نوزادان کوچکتری هستند که قادر به حرف زدن نیستند.

 

طبق این گزارش، روز سه‌شنبه، چندین نفر از سناتور‌های جمهور خواه در نامه‌ای به سشنز تصریح کردند که جداسازی خانواده‌ها با ارزش‌های آمریکا و عدالت انسانی سازگار نیست.

روز سه شنبه، یک مادر اهل گواتمالا که از یک ماه پیش پسر ۷ ساله خود را ندیده بود، از دولت ترامپ شکایت کرد. وی از بازداشت آزاد شده بود و فکر می‌کند که پسر در پناهگاهی در آریزونا باشد.

با اینحال، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که سیاست‌های دولتش به جدا شدن هزاران کودک مهاجر از خانواده‌هایشان منجر شده روز دوشنبه گفت: «آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگاه‌داری پناه‌جویان تبدیل نخواهد شد.»/خبرگزاری فارس

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *