پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

لیست مربیانی که پول پارو می کنند!!

پایان هر سالی برای خودش جذابیت های ویژه ای دارد؛ پایان سال برای فوتبالی ها هم از این قاعده مستثنی نیست. هر باشگاهی بیلان کاری اش را ترسیم می کند و زیر و بم کار را بیرون می کشد.

در این بین رسانه های زیادی هم سراغ سوژه هایی می روند که عمومیت بیشتری داشته باشد؛ برترین بازیکن های سال، جوان ترین بازیکنان سال و … در این بین کمتر توجهی به مربیان فوتبال می شود. اصولا کارهای مربیان حالا از تاکتیک هایشان گرفته تا دستمزدشان کمتر در دید عموم قرار می گیرد. به رغم این موضوع حالا سایت مارکتنیگ و برزیلی “Pluriconsultaria” در مطلبی به سراغ مربیان فوتبال در دنیا رفته و بررسی کرده در بین تیم های دنیا کدام مربیان بیشترین دستمزد را می گیرند.
۳۰ مربی که دستمزد بیشتری می گیرند
همه جا پخش شده اند؛ از لیگ های معتبری مثل بوندس لیگا و لیگ برتر انگلیس گرفته تا کشورهایی که کمتر حرفی برای گفتن در عرصه حرفه ای فوتبال دارند. نکته قابل توجه این است که برخی از مربیان بیشتر از بازیکنانی که برای تیمشان جذب کرده اند دستمزد می گیرند! موردی که حداقل در سال های اخیر در سطح اول فوتبال دنیا کمتر دیده شده است.
100271_351
بلان و رانیری هم هستند
شاید در اروپا کمتر توجهی به لیگ فرانسه یا همان “لوشامپیونا” شود با این حال امسال شرایط در این لیگ هم فرق می کند؛ حضور قطری های ثروتمند از یک سو و ورود روس‌ها از سوی دیگر این لیگ را هم جذاب کرده؛ سرآمد آنها هم دو قطب مجزا شده است؛ یکی “پاری سن ژرمن” که این روزها با “زلاتان” جولان می دهد و دیگری هم “فالکائو” که عصای دست “رانیری” در تیم “موناکو” شده است. “بلان” در تیم “پاری سن ژرمن” به تازگی پیشنهاد تمدید قرارداد دریافت کرده و “رانیری” هم اگرچه هنوز پیشنهاد تمدید به دستش نرسیده ولی آن قدر درآمد دارد که غمی نداشته باشد.
100268_833
گواردیولا چیز دیگری است!
در صدر مربیانی که بیشترین دستمزد را در دنیا می گیرند نام دو دشمن قدیمی چشمگیر است؛ اولی گواردیولا است و دومی هم ژوزه مورینیو. نه تنها پول خوبی می گیرند بلکه در دوتا از بهترین باشگاه های دنیا هم حضور دارند. گواردیولا مربی سابق تیم بارسلونا، رکورد را در این عرصه جابجا کرده است. رقمی که او دریافت می کند برای یک فصل ۱۷ میلیون یورو برآورد شده است! یعنی دستمزدش پیش از تمدید قرار داد مسی و رونالدو از هر دوی آنها در یک فصل بیشتر است. اما بقیه مربیانی که با پول رویاهایشان را عملی می کنند چه کسانی هستند؟
در زیر اشاره ای شده به نام آنها و دستمزدی که به جیب می زنند.
۳۰- ویسنته دل بوسکه: ۲.۳۵۰.۰۰۰ یورو
مربی تیم ملی اسپانیا که از آن به عنوان بهترین تیم دنیا یاد می شود در این رده بندی در رتبه آخر قرار دارد. البته اخر بودن او هم با دستمزدی که می گیرد چندان برایش بد نیست.
۲۹- والتر ماتزاری: ۲.۴۰۰.۰۰۰ یورو
شاید بی دلیل نبود که ماتزاری، ناپولی احیا شده را رها کرد و به تیم اینتر پیوست. او در زمان موراتی به اینتر پیوست و حالا می داند اگر خوب نتیجه بگیرد می تواند از مالک اندونزیایی و جدید اینتر دستمزد بیشتری هم بگیرد.
۲۸- یواخیم لو: ۲.۵۰۰.۰۰۰ یورو
یواخیم هم در زمره مربیان موفقی است که شاید به اندازه موفقیتش پول نمی گیرد. با این حال مربی تیم ملی آلمان مصمم است که همچنان به کارش با ژرمن ها ادامه دهد.
۲۷- هری ردنپ: ۲.۵۰۰.۰۰۰ یورو
برای ردنپ شرایط آن طور که باید در تاتنهام خوب پیش نرفت. مربی ای که قرار بود سرمربی تیم ملی انگلیس شود با پیشنهاد قابل توجه کویینز پارک رنجرز مواجه شد و به این باشگاه رفت.
۲۶- دیگو سیمئونه: ۲.۵۰۰.۰۰۰ یورو
می شد حدس زد که سیمئونه در تیم اتلتیکو مادرید موفق می شود. دستمزدی هم که برای این مربی آرژانتینی در نظر گرفتند قابل توجه بود تا او بهانه زیادی نداشته باشد.
۲۵- میرکا لوچسکو: ۲.۵۶۰.۰۰۰ یورو
برای میرکا حضور در لیگ قهرمانان اروپا به همراه شاختار و بعد از آن دوام در لیگ اروپا به منزله موفقیت بزرگی است. این حقوق هم به پاس همین موفقیت ها در نظر گرفته شد.
۲۴- اوتمار هیتسفیلد: ۲.۶۰۰.۰۰۰ یورو
سرمبی تیم ملی سوییس هنوز پرانگیزه است؛ او که تیمش را به عنوان تیم اول از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی به برزیل رسانده بیشتر از دل بوسکه و یواخیم لو می گیرد.
100267_194
۲۳- فیلیپه اسکولاری: ۲.۷۵۸.۰۰۰ یورو
رفت و آمد « فیل بزرگ » به تیم ملی برزیل بی دلیل هم نبوده؛ اسکولاری که در تیم های باشگاهی موفقیت چندانی نداشت دوباره به تیم ملی برزیل برگشته تا شاید این تیم را قهرمان دنیا کند.
۲۲- ماسیمیلیانو آلگری: ۲.۸۰۰.۰۰۰ یورو
سرمربی تیم میلان شاید دیگر از این پول ها نتواند به جیب بزند. او در این فصل در تیم میلان خوب کار نکرده و همین حالا هم زمزمه های اخراجش به گوش می رسد.
۲۱- آنتونیو کونتو: ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون یورو
برای یوونتوسی ها که بعد از سال ها بحران طعم قهرمانی را چشیدند کونته جایگاه ویژه ای دارد. پولی هم که به او پرداخت می شود قابل توجه است.
۲۰- چزاره پراندلی: ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون یورو
سرمربی تیم ملی ایتالیا هم اگرچه از برخی مربیان تیم ملی اروپایی دستمزد بیشتری می گیرد ولی برای او در ایتالیا حقوقی برابر سایر مربیان برتر لیگ در نظر گرفته شده است.
۱۹- لوران بلان: ۳.۰۰۰.۰۰۰ یورو
سرمربی سابق تیم ملی فرانسه پس از آنکه جایش را به دشان داد راهی پاری سن ژرمن شد تا جای آنچلوتی روی نیمکت بنشیند؛ آنهم با دستمزدی قابل توجه.
100270_284
۱۸- کلودیو رانیری: ۳.۰۰۰.۰۰۰ یورو
موناکویی ها به هیچ عنوان دوست ندارند از پاریسی ها عقب بیفتند؛ حتی پولی که به مربی شان می دهند هم با رقیب پاریسی برابری می کند.
۱۷- لوچانو اسپالتی: ۳.۳۰۰.۰۰۰ یورو
دل کندن از آفتاب رم و رفتن به سرزمین برفی روسیه بی دلیل هم نبوده؛ مربی زنیت روسیه دستمزدی به مراتب بهتر از زمان حضورش در ایتالیا می گیرد.
۱۶- رافائل بنیتس: ۳.۵۰۰.۰۰۰ یورو
برای بنیتس چند وقت بیکاری خیلی هم بد نشد. او به تیم ناپولی پیوست تا با اندیشه اسپانیایی به مصاف کونته و آلگری و سایر ایتالیایی ها برود. تا اینجا که البته کم نیاورده.
100269_192
۱۵- روبرتو مانچینی: ۳.۵۰۰.۰۰۰ یورو
مانچینی اولین قهرمانی را به سیتی بعد از نزدیک به ۴۰ سال در لیگ برتر داد و سال بعد به دلیل نتایج بد برکنار شد. حالا به گالاتاسرای رفته و از ترک ها پول خوبی می گیرد.
۱۴- روی هاجسون: ۳.۵۴۰.۰۰۰ یورو
می گویند مربیگری در تیم ملی انگلیس سخت ترین کار دنیا است؛ کاپلو با آن همه ابهت دوام نیاورد. حالا هاجسون تقاضای دستمزد خوبی کرده تا در صورت اخراج خیلی ناراحت نباشد!
۱۳- سام آلردایس: ۳.۵۴۰.۰۰۰ یورو
وستهام هم برای اینکه هر سال درگیر سقوط به مسئله پایین تر نباشد پول خوبی به مربی اش می دهد. با این حال باید منتظر آخر فصل ماند.
۱۲- برندان راجرز: ۳.۸۹۵.۰۰۰ یورو
لیورپولی ها برای اینکه بتوانند یک بار هم که شده فاتح لیگ برتر شوند مجبور به پرداخت چنین هزینه ای برای مربی شان شده اند. فعلا که این پول جواب داده . لیورپول بالانشین است.
۱۱- ژرژ خسوس: ۴.۰۰۰.۰۰۰ یورو
مربیگری در پرتغال و گرفتن چنین دستمزدی! به هر حال بنفیکایی ها برای رهایی از سلطه پورتو ابتدا از دستمزد مربی شان شروع کرده اند.
۱۰- مانوئل پلگرینی: ۴.۱۶۵.۰۰۰ یورو
مربی سابق رئال مادرید به تیم سیتی آمده تا پاسخگوی نیاز مالکان این باشگاه باشد. سیتی برای اولین بار در تاریخ از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
100273_656
۹- یورگن کلوپ: ۴.۳۰۰.۰۰۰
دورتموندی ها برای نگه داشتن مربی شان که مشتری زیادی هم دارد دست به جیب شده اند. هر چند که دورتموند در این فصل رویایی نبوده است.
۸- خراردو مارتینو: ۵.۴۰۰.۰۰۰ یورو
مربی جدید بارسلونا در این فصل اولین تجربه اروپایی اش را از سر می گذراند. البته تجربه ای که چندان هم بد نیست. تاتا فعلا با بارسا صدرنشین لالیگا است.
۷- دیوید مویس: ۵.۹۰۰.۰۰۰ یورو
فرگوسن برای جانشینی که در یونایتد انتخاب کرده پول خوبی هم در نظر گرفته. مویس در یونایتد البته به اندازه پولی که می گیرد کار نکرده است!
۶- کارلو انچلوتی: ۷.۵۰۰.۰۰۰ یورو
پیشنهاد رئالی ها این قدر بالا بود که آنچلوتی پول پاری سن ژرمن را رها کند و به تیم رئال مادرید بپیوندد. مادریدی ها از او قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را می خواهند.
100272_188
۵- فابیو کاپلو : ۷.۸۰۰.۰۰۰ یورو
اخراج از تیم ملی انگلیس یا استعفا از سمت مربیگری این تیم برای دن فابیو بد هم نشد. روس ها برای رسیدن به تاکتیسین بزرگ دنیای فوتبال پیشنهاد وسوسه کننده ای به او دادند.
۴- آرسن ونگر: ۸ میلیون یورو
سرمربی وفادار تیم آرسنال حالا با استقبال قابل توجه سران این تیم هم قرار گرفته اند. چهارمین مربی که بیشترین دستمزد را می گیرد عنوان برازنده ای برای ونگر است.
۳- مارچلو لیپی: ۱۰.۰۰۰.۰۰۰
لیپی هم در زمره آنهایی است که فوتبال اروپا را به پول فروخت و رفت. او تیم گوانگژو چین را هدایت می کند و با این تیم هم قهرمان آسیا شد.
100274_126
۲- ژوزه مورینیو: ۱۰.۰۳۰.۰۰۰
بازگشت مورینیو به چلسی برای او بازگشت پرپولی هم بود. آبراموویچ برای راضی کردن مورینیو و ترک مادرید پیشنهاد قابل توجهی به این مربی پرتغالی داد.
۱- پپ گواردیولا: ۱۷ میلیون یورو
برای بایرنی ها این خبر می تواند تکان دهنده باشد. به هر حال مربی شان برای یک فصل مبلغ تقریبی ۱۷ میلیون یورو دریافت می کند. رقمی که اختلاف فاحشی با رقباش دارد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *