پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

بلیط چارتری تا ۱۰۰ روز آینده برچیده می‌ شود

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به مشکلات نوسانات ارزی در ایران در حوزه گردشگری کشور پرداخت و گفت: بلیط پروازهای چارتری در ایران تا ۱۰۰ روز دیگر به طور کامل برچیده می‌شود.

http://bamaro.net/wp-content/uploads/2017/03/7777775.jpg

بلیط چارتری تا ۱۰۰ روز آینده برچیده می‌ شود

حرمت الله رفیعی در نشست خبری خود درباره بی‌ثباتی ارز در کشور و تاثیر آن در حوزه گردشگری اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر وضعیت ارز ثبات خود را پیدا کند تا تاثیر مثبت بر سفرهای داخلی و سفرهای خارجی بگذارد، زیرا معتقدیم کارهای غیرکارشناسی مانند افزایش عوارض خروج کشور شعاری است و برای گردشگری کشور با این تصمیمات کار مفیدی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: مثلا دادن ۱۰۰۰ دلار برای خروج ارز برای یک مسافر برای دو شام در خارج از کشور هم کافی نیست، درحالیکه درگذشته ۵ هزار دلار برای خروج هر مسافر تعیین شده بود حال اگر می‌گویند که کشور مشکل ارز ندارد و در خزانه این مقدار ارز داریم پس باید این داشته‌های ارزی در کجا خود را نشان دهد؟ نباید بی‌ثباتی ارز مشکلات گردشگری را بیشتر کند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره تاثیر نوسانات ارز بر روی گردشگری داخلی نیز توضیح داد: از زمانی که نوسانات ارز کلید خورد اول بلیط پروازهای داخلی به خاطر این نوسانات گران شد، حال مگر سوخت داخلی هواپیما به صورت دلار است؟ و از طرفی نیز هزینه‌های اقامت‌های داخلی نیز به خاطر نوسانات ارز گران خواهد شد و متعاقباً اکثر تورم در کشور تاثیرگذار از نوسانات ارز خواهد بود.

رفیعی درباره محدودیت و ممنوعیت فروش چارتری نیز عنوان کرد: برای عدالت در مولفه های سفر برای مردم از اول اسفند چهار مسیر در ایران از جمله تبریز، مشهد، بندرعباس و … فروش بلیط چارتر ممنوع شد و از اول تابستان ۹۷ فروش بلیط سفرهای داخلی به صورت چارتر به طور کامل ممنوع می‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خاطرنشان کرد: فروش بلیط های چارتری فقط در مسیرهای خارجی دچار محدودیت و ممنوعیت نخواهد شد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *