پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

درس بزرگی که شفر به مربیان ایرانی داد

کوروش تشت‌ زر بازیکن سابق استقلال تهرانی به تازگی یادداشتی در خصوص اوضاع این روز های تیم محبوبش نوشته است.

کوروش تشت زر بازیکن اسبق تیم استقلال در خصوص یکی از مشکلات عمده این روزهای استقلال یعنی ماجرای مجتبی جباری یادداشتی نوشته است که متن آن به شرح زیر است:

«باشگاه استقلال در آخرین روز نقل و انتقالات قرارداد مجتبی جباری را یک طرفه فسخ کرد تا مثلاً او را ادب کند و با بازیکن سالاری مقابله کند. حرکتی که باشگاه استقلال انجام داد بزرگترین خدمتی بود که در حق جباری انجام داد. جباری با این رفتار تند در موضع مظلومیت قرار گرفت و به بازیکنی تبدیل شد که انگار در حقش ظلم شده است؛ به عبارتی دیگر این رفتار باشگاه جباری را که حتی خودِ هواداران استقلال می خواستند که از فوتبال خداحافظی کند، به چهره ای تکرار نشدنی تبدیل کرد و او از دید افکار عمومی به نوعی تبرئه شد.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user7328/news/photo_2017-10-02_18-15-38.jpg

درس بزرگی که شفر به مربیان ایرانی داد

مجتبی امسال از نظر بدنی و روحی آماده نبود، او فوتبالش را سالهای قبل در استقلال انجام داده بود و مابقی انرژی و توانش را هم در لیگ قطر به اتمام رساند و امسال در معدود دفعاتی که به میدان آمد تنها سایه ای از زیدان فوتبال آسیا دیده شد. فسخ قرارداد به جای جفا در حق بازیکنی که تمام شده بود و با باشگاه اختلاف داشت ناگهان اعتباری چندین برابر برای جباری رقم زد و او از این اتفاق اکنون خوشحال است. ناگفته نماند که این حرکت باشگاه روی جوان های استقلال هم تأثیر می گذارد، وقتی این برخورد را با یک بازیکن کارنامه دار و بزرگ می بینند به آینده ناامید می شوند و می گویند حتماً ما هم چند سال دیگر به این سرنوشت دچار خواهیم شد.

شفر مربی استقلال یک درس بزرگ به همه مربیان ایرانی داد.علی قربانی مهاجم مغضوب این تیم در دیدار مقابل سایپا در دقیقه ۹۴ یک فرصت صد در صد گلزنی را از دست داد و تمام ورزشگاه علیه او شعار دادند. اگر هر مربی ایرانی دیگری بود بعد از بازی، تساوی این تیم را گردن گل نزدن قربانی می انداخت اما شفر در رختکن به علی قربانی گفته: وقتی از اینجا بیرون می روی بدان که همه اعضای کادر فنی پشت تو هستند. مربی آلمانی با نفروختن قربانی و حمایت از او نه تنها اعتماد به نفس دوباره به این بازیکن داد، بلکه به مربیان ایرانی یادآوری کرد در زمان باخت کاسه کوزه ها را گردن بازیکنان نیندازند. البته این نکته تحقیر مربیان ایرانی نیست، اما نکته آموزشی مهمی برای فوتبال ایران بود. »

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *