پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تصاویر: هنرمندانی که کودکان زلزله‌ زده کرمانشاه را شاد کردند

هنرمندان و جانبازان جنگ تحمیلی در دوازدهمین دوره جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه، در کنار زلزله‌ زده‌ها جمع شدند و شادی را برای کودکان آن دیار به ارمغان آوردند.

دوازدهمین دوره جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس به همت عده‌ای از هنرمندان و جانبازان دفاع مقدس در دومین سالگرد شهادت سعید سیاح طاهری، به مدت ۲ هفته و در دو سانس صبح و بعدازظهر در تمامی شهرها و روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب (سه روز)، قصرشیرین (دو روز)، گیلانغرب (دو روز)، دالاهو (یک روز) و ثلاث باباجانی (دو روز) برگزار شد.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره عبارت بودند از فاطمه معتمد آریا، مالک سراج، کورش سلیمانی، سیدعلی صالحی، محمدرضا هدایتی، سعید داخ، علی‌‌رضا مسعودی، بهزاد کریمی، حسین دهباشی و سالار عبدو (مدرس دانشگاه نیویورک).

از قهرمانان دفاع مقدس هم که کتاب‌هایشان توسط هنرمندان و در حضور خودِ آنان به دانش آموزان شرکت کننده معرفی شد، می‌توان به ملاصالح قاری، شخصیت معروف کتابی به همین نام، سیده زهرا حسینی (راوی و قهرمان کتاب دا)، نورالدین عافی (راوی و قهرمان کتاب نورالدین پسر ایران)، فرنگیس حیدرپور (راوی و قهرمان زن کتاب فرنگیس) اشاره کرد. این هنرمندان ضمن الهام بخشی به نوجوانان و جوانان شرکت کننده برای بالا بردن صبر و استقامت در برابر مشکلات و یادآوری گذرا بودن این وضعیت با آنها به شادی پرداختند.

در این جشن بجز اهدای وسایل ضروری تحصیلی به همه دانش آموزان، به بیش از دوهزار نفر دختران سرپل ذهاب نیز عروسک اهدا شد. همچنین این مراسم با شعرخوانی فی‌البداهه مالک سراج و محمدرضا هدایتی همراه بود.

شهید سعید سیاح طاهری، بنیانگذار اصلی این جشنواره مردمی بود که در هر موقعیتی در مناطق محروم و بویژه مصیبت دیده با کمک هنرمندان و قهرمانان معروف دفاع مقدس به یاری فرهنگی نوجوانان و مردم این نواحی می‌پرداخت و جشنواره دوازدهم دانش آموزی نیز در سالگرد شهادت وی در مناطق زلزله زده کرمانشاه به سرانجام رسید.

از پشتیبانان و یاوران کمک کننده این جشنواره می‌توان به حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان سینمایی وزارت ارشاد، ستادکل نیروهای مسلح، آموزش و پرورش کرمانشاه، سپاه نبی اکرم (ع)، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران اشاره کرد.

هنرمندانی که کودکان زلزله‌ زده کرمانشاه را شاد کردند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *