پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

آزار جنسی و کتک زدن همسر و ریاست فدراسیون ؛ حاشیه های خانم فوتبالیست +عکس

دروازه بان زن جنجالی پس از کتک زدن همسر و آزار جنسی بازهم خبرساز شد!

کاندیدا شدن هوپ سولو برای ریاست فوتبال آمریکا

مجله دوستان : هوپ سولو، دروازه‌بان سابق تیم ملی زنان آمریکا که فعلاً محرومیت چندماهه‌‌اش را سپری می‌کند در ۳۶ سالگی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال آمریکا شده است‌. سولو که یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال زنان آمریکاست در شرایطی آمادگی‌‌اش را برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرده که دل خوشی از مسئولان این رده چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی ندارد.

سولو که با دو قهرمانی در بازی‌های المپیک و یک قهرمانی در جام جهانی‌ زنان در سال ۲۰۱۵ یکی از پرافتخارترین زنان فوتبال تاریخ آمریکاست همواره مسئولان وقت فدراسیون فوتبال این کشور را متهم به جانبداری از تیم مردان می‌کرد و اعتقاد داشت باید دستمزد برابری به تیم زنان و مردان آمریکا داده شود. در سطح بین‌المللی هم که هنوز زمان زیادی نمی‌گذرد که سولو در یک گفت‌وگوی جنجالی اعلام کرد سپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

«دقیقاً می‌دانم فوتبال آمریکا باید چه کاری انجام دهد‌. دقیقاً می‌دانم که چطور کارم را انجام دهم چون من شجاعت لازم برای اداره امور را دارم». این بخشی از صحبت‌های سولو است که در صفحه اجتماعی‌‌اش در فیس‌بوک نوشته و همانجا هم اعلام کرده قرار است کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال آمریکا شود. «همیشه آماده از خودگذشتگی برای چیزهایی بوده‌ام که به آنها اعتقاد داشته‌ام و حالا اعتقاد دارم هیچ از خودگذشتگی‌ای بالاتر از جنگیدن برای حقوق برابر، انسجام و صداقت نیست، به ویژه در نهادی مثل فدراسیون که می‌تواند دستاورد زیادی برای جامعه ما داشته باشد».

هوپ سولو حالا شعار انتخاباتی‌‌اش را هم همین سه کلمه برگزیده است: برابری، انسجام و صداقت. البته کارنامه او نشان می‌دهد که برای این موارد تلاش هم کرده است‌؛ همین سال گذشته و پیش از شروع بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که سولو فدراسیون فوتبال این کشور را تهدید کرد اگر تبعیض میان تیم مردان و زنان فوتبال آمریکا برداشته نشود حاضر نیست به همراه تیم ملی راهی برزیل شود و در این رقابت‌ها شرکت کند. هرچند که البته شرکت کردنش در این تورنمنت هم دست آخر برایش دردسر شد چون بعد از شکست برزیل مقابل سوئد، او به بازیکنان تیم ملی سوئد فحاشی کرد و محرومیت سنگینی نصیبش شد‌؛ محرومیتی که بسیاری می‌گفتند به معنای پایان حضورش در دنیای فوتبال است.

سولو حالا در راه ریاست فدراسیون فوتبال آمریکا تلاش می‌کند برنامه‌هایش را شفاف‌تر توضیح دهد. او می‌گوید: «چیزی که در آمریکا از دست داده‌ایم اعتماد به سیستم، مربیان و نادیده گرفتن استعدادهایمان است. باید به اهداف واقعی‌مان جانی دوباره ببخشیم و به عنوان یک نهاد فوتبالی دوباره در کنار هم قرار بگیریم تا تغییراتی که آرزویش داریم را رقم بزنیم». سولو که سردمدار مبارزه با تبعیض در فوتبال آمریکاست اشاره‌ای هم به دستمزد ناچیز بازیکنان جوان در کشورش می‌کند و می‌گوید: «بهترین باشگاه‌های فوتبال ما به بازیکنان جوان‌شان دستمزد سالانه بین ۳ تا ۵ هزار دلار می‌دهند. به شخصه شاهد بوده‌ام که به خاطر همین حقوق ناچیز و کم، استعدادهای بسیار نابی قید فوتبال و رؤیایشان را زده‌اند و از این ورزش جدا شده‌اند. متأسفانه سیستم هم همچنان باور غلط و تبعیض‌آمیزش را دارد و چنین مسائلی را نادیده می‌گیرد چون باور غلطی دارد که آمریکا بهترین ورزشکاران دنیا را دارد پس می‌توان بدون داشتن بهترین بازیکنان فوتبال هم از این شرایط خارج شد. این تفکرات قدیمی و دردآور است و همین موارد تیم‌های ملی فوتبال در آمریکا را به سرنوشت کنونی‌شان رسانده است».

اشاره سولو به سرنوشت کنونی نرسیدن تیم ملی فوتبال مردان این کشور به جام جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه و حذف زودهنگام تیم زنان آمریکا از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو است. سولو البته در راه رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تنها نیست و تا این زمان ۹ نفر دیگر هم ثبت نام کرده‌اند.

الکلی و دست بزن دار!

حضور سولو در فهرست کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال این کشور اگرچه به زعم بسیاری از کارشناسان اتفاق مهمی است ولی بسیاری دیگر هم او را شایسته ریاست نمی‌دانند‌. دلیلش هم اتفاقات ریزودرشتی است که در زندگی سولو رخ داد‌؛ او علاقه زیادی به نوشیدن الکل دارد و بارها در حالت غیرعادی در هنگام رانندگی توسط پلیس دستگیر شده است. در کارنامه‌‌اش درگیری با پلیس آمریکا و فحاشی مکرر به آنها دیده می‌شود.

کتک‌ زدن خواهرزاده و دعوا با خواهرش از یک سو و کتک زدن شوهرش هم از سوی دیگر نقش پررنگی در کارنامه شخصی‌‌اش دارد. داشتن مشکلات شخصی متعدد که ریشه در کودکی او دارد هم مزید بر علت شده؛ از الکلی بودن مادر تا دزدی کردن پدرش.

منبع: خبرورزشی

 

آزار جنسی و کتک زدن همسر و ریاست فدراسیون ؛ حاشیه های خانم فوتبالیست +عکس

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *