چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴ بعد از ظهر به وقت تهران

دختری عجیب با دو دهان! +عکس

دختربچه ای مصری که از بدو تولد دارای دو دهان، هر دو حاوی فک بالا و پایین بود، توسط متخصصین مصری مورد عمل جراحی قرار گرفت.

جراحی عجیب دختری که 2 دهان دارد

دختری عجیب با دو دهان!

ایران ناز: یک دختر بچه مصری که با دو دهان و هر کدام شامل یک آرواره بالایی و یک آرواره پایینی متولد شده در لس آنجلس تحت اولین مرحله از عمل جراحی ترمیمی قرار گرفت.

وقتی روکایا محمد بدنیا آمد، پزشکان به والدینش گفتند که کودکشان ه دلیل شرایط خاصی که دارد، زنده نمی‌ماند اما روکایا زنده ماند و با رژیم غذایی مایعات، رشد کرد. او اکنون ۱۵ ماهه است.

دکتر ویلیام ماگی رییس پزشکی برنامه‌های بین‌المللی در دپارتمان جراحی پلاستیک و ترمیم در بیمارستان اطفال لس آنجلس می‌گوید: وقتی از شرایط روکایا مطلع شدم احساس کردم می‌توانم چهره او را جراحی کرده و زندگی‌اش را نجات دهم.

دکتر ماگی که تاکنون بیش از ۱۰۰ عمل جراحی را روی اسکلت صورت کودکان از بیش از ۵۰ کشور مختلف جهان انجام داده، می‌گوید: هرگز موردی شبیه به روکایا یعنی کودکی را با دو دهان کامل، ندیده بودم.

ماگی می‌افزاید : ما مدت زیادی به بررسی نحوه این جراحی پرداختیم و سپس توانستیم چندین تصمیم نهایی و موثر بگیریم. پس از این جراحی، روکایا باید در طول زندگی‌اش تحت جراحی‌های بسیار دیگری نیز قرار بگیرد تا به وضعیت نسبتا مطلوبی برسد. وی تصریح کرد: حال روکایا بعد از عمل بهتر از آن است که ما انتظار داشتیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *