پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

چهره های حاضر در مجلس ترحیم علی معلم +تصاویر

جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر عصر جمعه ۲۷ اسفند ماه در مسجد جامع شهرک غرب به یاد علی معلم، تهیه کننده سینما گرد هم امدند.

 به گزارش ایسنا، جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر عصر جمعه ۲۷ اسفند ماه در مسجد جامع شهرک غرب به یاد علی معلم که چند روز قبل بر اثر حمله قلبی به طور ناگهانی درگذشت گرد هم آمدند.
در این مراسم که حجت الاسلام یاری (برادر حسین یاری)سخنرانی می‌کرد، اصغر فرهادی نیز درباره این سینماگر سخنانی بیان کرد.
او گفت: من هیچگاه چیزی جز میل به زندگی در علی ندیدم و این مسئله در حرف زدن، لباس پوشیدن، میل او به یاد دادن به جوان‌ها دیده می‌شد، حتی در برخوردهای نزدیکتری که با خانواده اش هم داشتم هیچگاه این احساس را نداشتم که علی مرگ آگاه است.
فرهادی اضافه کرد: من همه چیز را در او این طور می‌دیدم که او چقدر مایل است زندگی کند به همین الان خیلی اذیت کننده است چون اون نمی‌خواست بمیرد و من نمی خواهم باور کنم که این تقدیر را پذیرفته بود.
او خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همه ما نیز به همین دلیل در شوک هستیم ولی امیدوارم همه قدر هم را بدانیم و همدیگر را دوست داشته باشیم که بعدها تاسف نخوریم.
همچنین در این مراسم کوروش تهامی پیامی را از طرف داریوش مهرجویی قرائت کرده و رضا یزدانی، رسول نحفیان و علی زند وکیلی هم از هنرمندانی بودند که قطعاتی را به یاد علی معلم اجرا کردند.

در این یادداشت مهرجویی ضمن تسلیت به خانواده علی معلم و همسرش آذر معماریان نوشته بود: «چند سال پیش وقتی  دخترم مونا کوچک تر بود یک روز که به خانه آمدم گفت; بابا یه آقای معلمی فکر کنم از مدرسه  تلفن زد گفت باهاش تماس بگیر.
پرسیدم کدوم مدرسه !؟ کدوم معلم !؟ اسمش رو نگفت!؟
گفت: نه فقط گفت من معلم هستم..خیلی هم مهربون بود.
گفتم  عزیزم اون آقا، علی معلم دوست منه.. همونی که تندیس های حافظ رو بهمون داده ..
و حالا دوست بابا رفت…
علی معلم شخصیتی آراسته با ایده های همیشه سازنده و بدیع ، دوست و رفیق و همدل همه ی اهالی سینما بود. او بانی جشن مستقل و باشکوه حافظ بود..مردی که با شجاعت هر کجا می شد از هنر و هنرمندان و سینمای ایران دفاع می کرد و حرفش را صریح می زد…چه خاطرات خوشی دارم با او در فستیوال کن..چه همسفر خوب و همراهی بود..باور پذیر نیست که در آخرین روزهای سال او نیز به عباس کیارستمی و داود رشیدی و چند تن دیگر از هنرمندان عزیز ما پیوست و رفت..»
این کارگردان سینما ادامه داده بود: «در فاصله ای نزدیک شنیدم بازیگر فیلم گاو ، خسرو شجاع زاده هم از میان ما رفت..روحش شاد..
افسوس و دریغ از این همه اخبار دردناک سال نود و پنج که گریبان همه را گرفت و داغ های فراوانی که بر دلها نشست.»
جمشید مشایخی و داریوش ارجمند هم از دیگر هنرمندانی بودند که در این‌ مراسم از علی معلم سخن گفتند.

اصغر فرهادی، جمشید مشایخی، مسعود کیمیایی، علی جنتی، داریوش ارجمند، پیمان معادی،جمشید هاشم پور، حسن فتحی، کامران ملکی، رضا درمیشیان، فرهاد اصلانی، مجید انتظامی، بهزاد فراهانی، سامان مقدم، وحید شمسایی، محمد سریر، قطب الدین صادقی، محمدرضا جعفری جلوه، جمال ساداتیان، مهران احمدی، پولاد کیمیایی، مصطفی کیایی، رضا بابک، هومن سیدی، سید محمد حسینی (وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی)، منوچهر شاهسواری، فرشته طائر پور، محمد مهدی عسگرپور، سهیل محمودی، رضا یزدانی، علی زند وکیلی،عادل فردوسی پور،پرتوی،علیرضا تابش، حجت الاسلام ابطحی، منتجب نیا، امین حیایی، کیومرث پوراحمد،جهانگیر الماسی، بهزاد فراهانی، علیرضا قربانی،جمشید هاشم پور،احمد رضا درویش،علیرضا رییسیان،رضا داود نژاد، مسعود جعفری جوزانی، امین تارخ، حمید رضا آصفی،مسعود ده نمکی، محمد رضا شریفی نیا، لاله اسکندری، سیروس الوند، نیوشا ضیغمی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

/سیمرغ؛ ایسنا

www.dustaan.com-dustaan.com-امین زندگانی مجلس ترحیم علی معلم

امین زندگانی مجلس ترحیم علی معلم

www.dustaan.com-dustaan.com-امین زندگانی و رضا یزدانی

امین زندگانی و رضا یزدانی

www.dustaan.com-dustaan.com-امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی

امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *