پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

سخنگوی کاخ سفید : تحریم های امریکا اقتصاد روسیه را به رکود کشاند

 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در سخنانی مدعی شد که تحریم های امریکا اقتصاد روسیه را به رکود کشانده است.

www.dustaan.com-سخنگوی کاخ سفید  : تحریم های امریکا اقتصاد روسیه را به رکود کشاند
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد دولت آمریکا با اعمال تحریم های شدید علیه روسیه باعث شد اقتصاد این کشور رو به رکود بگذارد .
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: دولت آمریکا با متحدان اروپایی خود تحریم های شدیدی را علیه روسیه وضع کرد که تأثیر منفی بر اقتصاد این کشور گذاشت و ما مطمئنیم که از زمان وضع آن تحریم ها، اقتصاد روسیه رو به رکود نهاده است. بخشی از این رکود به خاطر کاهش بهای نفت است و بخش دیگر به خاطر این است که ما دسترسی آنها به بازارهای مالی بین المللی و دسترسی آنها به مهم ترین شرکای تجاریشان را محدود کردیم.

وی افزود: دولت اوباما از تلاش های دولت اوکراین در زمینه مقابله با تهاجم وقیحانه روسیه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرده است. آمریکا به شیوه های مختلف از جمله کمک مالی و تقویت اقتصاد به دولت اوکراین کمک کرده است.

ارنست مدعی شد باراک اوباما در گفتگو با جامعه بین المللی و همچنین روسیه در زمینه ضرورت حل این مسئله فعال و به دنبال تنش زدایی بوده است. اوباما همچنین از تلاش های رهبران اروپا نیز به شدت حمایت کرده است.

وی افزود: این هزینه ای است که روسیه باید بپردازد. این کشور به خاطر تصمیماتی که آمریکا و متحدانش گرفتند، دیگر نمی تواند در نشست گروه ۸ شرکت کند که این به معنای آن است این نشست دیگر نشست گروه هفت است.

سخنگو مدعی شد روسیه به خاطر نقض فاحش حاکمیت اوکراین با انزوای شدیدی روبرو شده است. واکنش ما در مورد مداخله روسیه در اوکراین شدید بوده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: دولت آینده آمریکا ممکن است تصمیم بگیرد با مداخله نظامی به تنش های روسیه-اوکراین بیفزاید اما دولت اوباما بر اساس منافع ملی کشور تصمیم متفاوتی گرفت.

به علاوه کاخ سفید امشب، انتقادهای دونالد ترامپ از دستگاه اطلاعاتی آمریکا را کاملا نامعقول توصیف کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *