پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

جزئیات فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی / اعلام ٣ روز عزای عمومی / زمان و مکان تشییع اعلام شد

 آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش بی وقفه در راه اسلام و انقلاب اسلامی دار فانی را وداع گفت.

 

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa

هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت.

آیت الله هاشمی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود.

حسن روحانی رئیس جمهور با چشمانی اشک بار بر سر پیکر هاشمی در بیمارستان حاضر شد.

آیت الله هاشمی در سن ۸۲ سالگی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود. وی نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور  در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بود،

وی در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده این مجلس بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ ریاست این نهاد را برعهده داشت.

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری فارس: اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریور ماه سال ۱۳۱۳ه.ش (برابر با ۴ آگوست ۱۹۳۴) در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. او یکی از ۹ فرزند میرزاعلی هاشمی بهرمانی و ماه‌ بی‌بی صفریان است.

پدرش با تحصیلات حوزوی از باغداران و تاجران پسته بهرمان از توابع بخش نوق رفسنجان بود. نام خانوادگی هاشمی برای خانواده ایشان، با آن‏ که سیّد نیستند، به این دلیل انتخاب شده است که نام جدّ پدری وی حاج هاشم بوده است که در سرتا سر منطقه، املاک و امکانات زیادی داشته است. هاشمی تحصیل را، از سن ۵ سالگی در مکتب خانه ای در نوق آغاز نمود.

در سن ۱۴ سالگی به قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت و به درجه اجتهاد نائل گردید. اساتید وی در حوزه علمیه قم آیات عظام سید حسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمد محقق داماد، محمدرضا گلپایگانی، سید محمد کاظم شریعتمداری، عبدالکریم حائری یزدی، شهاب ‌الدین نجفی مرعشی، محمد حسین طباطبائی و حسینعلی منتظری بوده‌ اند.

وی در آنجا تحت تاثیر تعلیمات امام خمینی (ره) به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت محمد رضا شاه پهلوی و انقلاب سفید او پرداخت. با تبعید امام، نقش هاشمی در مبارزه با شاه و نمایندگی امام در داخل کشور پررنگ ‌تر شد. با وجود نگرش ضد غربی انقلابیون، او سفرهای زیادی از ژاپن در شرق تا ۲۰ ایالت از ایالات متحده در غرب نمود.

هاشمی در سال ۱۳۳۷ با عفت مرعشی که دختری از خانواده روحانی و از نوادگان سید محمد کاظم طباطبایی یزدی است، ازدواج نمود. او خواهر حسین مرعشی، معاون سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری و از مدیران اصلی دولت سازندگی است. ثمره این ازدواج ۵ فرزند به ترتیب و به نامهای فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر است.

دو دختر او با دو پسر آیت‏الله لاهوتی اشکوری، امام جمعه سابق رشت و از دوستان هاشمی در زندان (که یکی پزشک و دیگری دندانپزشک است) ازدواج کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از آنکه به عنوان یک شخصیت علمی شناخته شده باشد، به عنوان یک چهره سیاسی مطرح است و این هم به خاطر فعالیت های فراوان سیاسی ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب است. با مراجعه به اسناد معتبر تاریخی می توان همواره از ایشان در مناسبتهای مختلف سیاسی نام و نشانی پیدا کرد.

هاشمی رفسنجانی فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد. او در دوران قبل از انقلاب، بسیار به امام نزدیک بود. هاشمی در دوران پیش از انقلاب و در طول نهضت امام خمینی (ره) به صورت یک عضو فعال و همیشه در صحنه حضور داشته است. نمونه بارز حمایت ایشان از امام خمینی (ره)، حرکتی بود که ایشان به همراه دیگر علما در اعتراض به زندانی شدن امام انجام دادند.

هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب اسلامی عناوین افتخاری متعددی را از مجامع علمی دنیا کسب کرده و دانشگاه تهران نیز عنوان دکترای افتخاری علوم سیاسی را به ایشان اهدا کرده است. ایشان هنوز نقطه امید و اتکای مردم و مسئولان جامعه در بحران‌های داخلی و خارجی است.

آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی همچنین در شهریورماه ۱۳۸۶ به دنبال رحلت آیت‌ الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاس سالانه دوره چهارم مجلس خبرگان، به ریاست این مجلس مهم و تأثیرگذار برگزیده شد. وی اسفند سال ۱۳۸۹ ریاست مجلس خبرگان رهبری را به آیت‌ الله مهدوی کنی سپرد.

اکبر هاشمی بهرمانی، روحانی و سیاستمدار، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری نخستین رئیس مجلس ایران و چهارمین رئیس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بود و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌‌شد.

* رئیس جمهوری در بیمارستان شهدای تجریش حضور پیدا کرد.

*مردم هم اکنون مقابل بیمارستان تجمع کرده اند.

معاون روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

* رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در بیمارستان شهدای تجریش به امام راحل، همرزمان شهید و همه شهیدان انقلابی و دفاع مقدس پیوست.

* برنامه های آتی طی اطلاعیه های بعدی از طریق دفتر به اطلاع مردم عزیز و داغدار می رسد.

* رییس جمهوری بر بالین  آیت الله هاشمی رفسنجانی حاضر شد و این مصیبت را به محمدهاشمی و دیگر فرزندان ایشان تسلیت گفت.

* همچنین وزرا و  مسوولین در بیمارستان حاضر شدند.

آخرین وداع حسن روحانی با آیت‌الله هاشمی

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در بیمارستان شهدای تجریش با آیت الله هاشمی وداع کرد.

رئیس جمهور که بلافاصله خود را به بیمارستان شهدای تجریش رسانده بود با چشمانی اشکبار و پس از آخرین دیدار با فرمانده دوران دفاع مقدس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیمارستان را ترک کرد.

آیت الله هاشمی شامگاه امروز ۱۹ دی‌ماه بر اثر ایست قلبی در سن ۸۲ سالگی در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت.

مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی در حسینیه جماران برگزار می‌شود

در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

علی جنتی، علیزاده طباطبایی، خانواده هاشمی و قدرت‌الله علیخانی از مسئولان حاضر در بیمارستان شهدای تجریش هستند.

طبق گزارش خبرنگار ایلنا قرار است طی ساعت‌های آینده مراسم ترحیم آیت الله هاشمی در حسینه جماران برگزار شود.

آیت‌الله هاشمی که از ساعاتی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود دقایقی قبل با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

آیت الله هاشمی در سن ۸۲ سالگی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

پیکر آیت الله هاشمی به بیمارستان جماران انتقال یافت.
حسین مرعشی: مراسم تدفین پس فردا سه‌شنبه ۲۱ دی است.
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
حال و هوای بیمارستان شهدای تجریش همزمان با اعلام خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

همزمان با اعلام خبر درگذشت آیت الله هاشمی که عصر امروز (یک شنبه)برای مداوا به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد، اطراف این بیمارستان مملو از مردم است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی که از غروب امروز در بیمارستان شهدای تجریش به علت عارضه قلبی بستری شده بود دقایقی پیش دعوت حق را لبیک گفت. در اولین دقایق اعلام این خبر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری همراه با تیم محافظ وارد بیمارستان شهدای تجریش شد و پس از آن جمعی از شخصیت‌های سیاسی از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی نیز به جمع حاضران در بیمارستان پیوستند.

پس از اعلام رسمی خبر درگذشت آیت الله هاشمی فاطمه هاشمی دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز وارد بیمارستان شد و دقایقی بعد فرزند ارشد آیت الله، محسن هاشمی رفسنجانی در حالی که به سرعت بیمارستان را ترک می‌کرد در گفت‌وگویی کوتاه و شتابزده خبر درگذشت آیت الله را ناموثق و غیرقطعی دانست، اما در همان حال دقایقی بعد از آن با بلندشدن صدای شیون و زاری جمعی از نزدیکان آیت الله هاشمی رفسنجانی شواهد حکایت از قطعی شدن خبر درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌داد.

در همین حال و در حالی که گفته می‌شود پیکر آیت الله هاشمی به محله جماران تهران منتقل می‌شود، همچنان چند صد نفر در مقابل بیمارستان شهدای تجریش تجمع کرده‌اند که البته با حضور ماموران حفاظتی و امنیتی اجازه ورود هیچ کس و حتی خبرنگاران نیز به داخل بیمارستان داده نمی‌شود و از طرفی ماموران انتظامات و حراست انتظامی و اطلاعاتی از پذیرش بیماران نیز خودداری می‌کنند. در حال حاضر به سرعت بر جمعیت حاضر در مقابل بیمارستان افزوده می‌شود به طوری که سراسر خیابان ولیعصر تقریبا مسدود شده است و حاضران علی رغم تذکرات و برخوردهای ماموران حاضر در محل حاضر به ترک بیمارستان نیستند.

همچنین علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز دقایقی پیش وارد بیمارستان شهدای تجریش شد.

پیکر آیت‌الله هاشمی به بیمارستان جماران منتقل شد

آیت‌الله هاشمی که از ساعاتی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.آیت‌الله هاشمی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی
خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی، بازتابی گسترده در رسانه های خارجی داشت و بلافاصله به خبر اول در رسانه های مجازی و نوشتاری و دیداری و شنیداری تبدیل شد.
خبرگزاری های فرانسه، رویترز، آسوشیتدپرس، بی.بی.سی، نشریات ایندپندنت و نیویورک تایمز و دیگر رسانه های بین المللی و تصویری از جمله الجزیره بلافاصله خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی را به سرعت بازتاب دادند.
آسوشیتدپرس در این رابطه با اشاره به اینکه آیت الله رفسنجانی عصر یکشنبه به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، نوشت : وی که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ در مقام ریاست جمهوری فعالیت کرده، از جمله سیاستمداران پیشرو و با نفوذ ایرانی بوده است.

اعلام ٣ روز عزای عمومی در پی درگذشت رییس‌فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شد.

دانشگاه‌ها و ادارات کشور نیز به مدت ٣ روز تعطیل به دلیل درگذشت یار دیرین امام و رهبری تعطیل خواهند بود.

آیت‌الله هاشمی که از ساعاتی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله هاشمی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی سه شنبه تشییع می شود
زمان تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه – پس فردا – در تهران اعلام شد.
خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی در صدر اخبار توییتر
 هشتگ فارسی #هاشمی رفسنجانی با افزون بر شش هزار توییت و هشتک انگلیسی #Rafsanjani به پراستفاده ترین هشتگ شبکه خبری توییتر تبدیل شده است.
خبر درگذشت این مقام بلندپایه ایران به صورت گسترده ای در رسانه های خارجی منتشر شده است.
 هشتگ ایت الله هاشمی ترند ۳ دنیا شد
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
ترافیک سنگین در شمال تهران

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور شماری از حامیان وی در اطراف بیمارستلن شهدای تجریش وضعیت ترافیکی در محدوده خیابان ولیعصر و دکتر شریعتی سنگین شد.

گزارش‌های ترافیکی حاکی از این است که در در حال حاضر ترافیک در محدوده شمالی خیابان‌های شریعتی و ولیعصر نیمه سنگین است.
همچنین ترافیک در محدوده خیابان شهرداری سنگین بوده و عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند.
تاکنون تصمیمی در مورد اعمال محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در این منطقه اتخاذ نشده است اما به نظر می‌رسد با توجه به حضور مقامات عالی رتبه در ساعات آتی محدودیت ترافیکی در این منطقه اعمال شود.

حضور صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ازدحام مردم در بیمارستان شهدای تجریش

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
هم‌اکنون، جماران
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
حضور مهدی هاشمی بر بالین مرحوم هاشمی رفسنجانی
ساعتی از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله تگذشته بود که مهدی هاشمی دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ماشین نیروی انتظامی وارد بیمارستان شد و پس از چند دقیقه با چهره‌ای گریان بیمارستان را به سمت جماران ترک کرد.
دقایقی پس از حضور وی در بیمارستان فائزه هاشمی نیز در محل حاضر شد که هر دو فرزند آیت‌الله با فریاد های اعلام تسلیت مردم حاضر در محل مواجه شدند و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ تن آن دو را تا ابتدای خیابان شریعتی با فریادهای هاشمی هاشمی تسلیت تسلیت  و همچنین عذا عذا ست امروز روز عذاست امروز همراهی می‌کردند.
فائزه و فاطمه هاشمى با چشمانی اشکبار در حال رفتن به جماران
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
رییس مجلس خبرگان رهبری رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت
آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
در پیام آیت الله جنتی آمده است: خبر رحلت آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی، مجاهد دوران نهضت اسلامی و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره)، موجب تالم و تاثر گردید.
در ادامه این پیام آمده است: آن سفر کرده، در دوران رژیم طاغوتی و وابسته پهلوی، رنج و محنت بسیاری را متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت های مهم همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان رهبری، کوشا بود.
این جانب ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه ایشان برای نظام اسلامی، رحلت ایشان را به مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای و بازماندگان، تسلیت گفته و از خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی را برای ایشان مسالت دارم.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه پیش دار فانی را وداع گفت.
رئیس بیمارستان شهدای تجریش: علت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ایست قلبی است
خبرگزاری ایرنا: رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: علت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامی ایست قلبی است.
دکتر غلامرضا محسنی رئیس بیمارستان شهدای تجریش شامگاه یکشنبه تصریح کرد:‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی بر اثر ایست قلبی ناشی از سکته قلبی در این بیمارستان دار فانی را وداع گفت.
هاشمی رفسنجانی ساعت ۱۸:۲۰ بعداز ظهر امروز با علائم سکته قلبی و در شرایطی که هوشیاری نداشت به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت و بلافاصله تمام اقدامات درمانی با حضور ۵ فوق تخصص قلب انجام شد و مراحل احیای قلبی نیز برای ایشان انجام گرفت اما متاسفانه بعد از بیش از یک ساعت تلاش برای احیای وی عملیات ناموفق بود و ایشان حدود ساعت ۱۹:۳۰ دار فانی را وداع گفت.
وزیر امور خارجه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر، مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق اینجانب و کلیه همکارانم در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گردید.

این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره و همیشه و در تمامی دوران های پر فراز و نشیب زندگی پر ثمرش و در مسئولیت های حساس و خطیر خود در هدایت مسیر توسعه و پیشرفت ایران و تعمیق انقلاب، تلاشی وافر داشتند و همواره با نگاهی ژرف و تیزبین که یکی از ویژگی های خاص آن فقید سعید بود، علاوه بر توجه و دقت نظر در تمامی عرصه های اقتصادی و اجتماعی کشور در امر پیچیده و دشوار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نقشی به سزا و موثر برای عبور کشور از تنگناهای صعب العبور در مقاطع خاص داشتند. تاریخ معاصر ایران و جهان نقش و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را همواره به یاد خواهد داشت و بی شک مردم بزرگوار و فهیم ایران نیز قدردان تلاش های صادق آن بزرگمرد خواهند بود.

اینجانب و تمامی همکارانم این ضایعه عظیم و دردناک را به محضر مقام معظم رهبری که یکی از شاخص ترین یاران دیرین و صدیق خود را از دست دادند و به تمامی ملت شریف ایران و به خصوص همسر و فرزندان برومند ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه»

اولین تصویر از پیکر ایت الله هاشمی
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa

 حضور مهدی هاشمی بر بالین مرحوم هاشمی رفسنجانی

ساعتی از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله تگذشته بود که مهدی هاشمی دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ماشین نیروی انتظامی وارد بیمارستان شد و پس از چند دقیقه با چهره‌ای گریان بیمارستان را به سمت جماران ترک کرد.

دقایقی پس از حضور وی در بیمارستان فائزه هاشمی نیز در محل حاضر شد که هر دو فرزند آیت‌الله با فریاد های اعلام تسلیت مردم حاضر در محل مواجه شدند و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ تن آن دو را تا ابتدای خیابان شریعتی با فریادهای هاشمی هاشمی تسلیت تسلیت  و همچنین عذا عذا ست امروز روز عذاست امروز همراهی می‌کردند.

تلاش ۹۰ دقیقه‌ای پزشکان برای احیای آیت‌الله هاشمی

محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص اقدامات پزشکی انجام شده برای آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در ساعت ۱۸ امروز به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی شدند.

وی افزود: ایشان بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و در اورژانس با حضور یک تیم کامل پزشکی و مجرب عملیات احیا آغاز شد.

حاجی آقاجانی گفت: متاسفانه در ساعت ۱۹٫۳۰ تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و روح ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله خاتمی: مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت مردم ایران خواهد بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اطمینان دارم مراسم تشییع اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان محوری برای مانور وحدت جامعه اسلامی خواهد بود.

احمد خاتمی با تسلیت در گذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان از سابقون انقلاب اسلامی بودند. بنده در گذشته در مصاحبه‌ای گفتم، ایشان در دوره مبارزه افتخار روحانیت در این عرصه بودند.

وی ادامه داد: ایشان در عرصه مبارزه با طاغوت هیچ انفعالی از خود نشان ندادند و مقاوم ایستادند. بعد از پیروزی انقلاب هم همراه امام (ره‌) و پابه پای ایشان در تحکیم و تثبیت انقلاب نقش ارزنده‌ای ایفا کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در جنگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمام توان‌شان را گذاشتند و خطبه‌های ایشان در روزهای جنگ نقش‌آفرینی می‌کرد همچنین بعد از ارتحال امام (ره) ارتباط ایشان با مقام معظم رهبری ارتباطی صمیمانه بود. همین امشب صدا و سیمای ایران تصاویری از عیادت ایشان از مقام معظم رهبری را نشان می‌داد که این جمله را گفتند که حالا با خیال راحت به خانه می‌روم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و گو اظهار کرد: اینک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بین ما نیست و به لقاء الله پیوسته است. مطئمنم که خدمات ایشان در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به عنوان بهترین پرونده ثبت است. خداوند با فضل و لطف خودش با ایشان برخورد خواهد کرد.خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اطمینان دارم مراسم تشییع اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان محوری برای مانور وحدت جامعه اسلامی خواهد بود.

احمد خاتمی در گفت‌وگو  با ایسنا با تسلیت در گذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان از سابقون انقلاب اسلامی بودند. بنده در گذشته در مصاحبه‌ای گفتم، ایشان در دوره مبارزه افتخار روحانیت در این عرصه بودند.

وی ادامه داد: ایشان در عرصه مبارزه با طاغوت هیچ انفعالی از خود نشان ندادند و مقاوم ایستادند. بعد از پیروزی انقلاب هم همراه امام (ره‌) و پابه پای ایشان در تحکیم و تثبیت انقلاب نقش ارزنده‌ای ایفا کردند.

مقامات لشگری و کشوری در حسینیه جماران حضور پیدا کردند
ساعاتی پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و خروج آمبولانس حامل پیکر آن مرحوم به مقصد حسینیه جماران، شخصیت‌های کشوری و لشکری در این حسینیه حضور پیدا کردند.
حسن خمینی جواد ظریف، محسن رضایی، محمدرضا عارف، محمدحسین مرعشی، علی‌عسگری هم‌اکنون در این حسینیه حضور دارند.
نخست وزیر هند از طرف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر از هموطنانش عمیق‌ترین تسلیت‌هارابرای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملت ایران گفت
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
واکنش رسانه های دنیا به درگذشت آیت الله  هاشمی
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
سید حسن خمینی قم را به سمت تهران ترک کرد تا در حسینیه جماران و کنار پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور یابد.
 حضور مقامات در جماران
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
هم اکنون مقابل بیمارستان شهدای تجریش
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
بیانات رهبر انقلاب درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری میزان: رهبر معظم انقلاب فرمودند: آقای هاشمی را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: آقای هاشمی را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست.

من از سال ۱۳۳۶ – یعنی ۵۲ سال قبل – ایشان را از نزدیک میشناسم. آقای هاشمی از اصلیترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز.

این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب میکرد و به مبارزین میداد. اینها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهای زیادی داشت.

هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهای دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد.

اینها یک حقایقی است؛ اینها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.

حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه جماران

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در حسینیه جماران حضور یافت.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتقال پیکر وی به حسینیه جماران، دقایقی پیش در حسینیه جماران حضور یافت.

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
صفحه توئیتر حسن روحانی رییس جمهور
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
وداع فاطمه و مهدی هاشمی با پیکر پدرشان آیت الله
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
رهبر انقلاب اسلامی درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفتند

حضور عفت مرعشى بر پیکرآیت الله هاشمی درحسینیه جماران

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa

 اعضای شورای نگهبان در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفتند.

متن این پیام به‌شرح ذیل است:بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جناب آقای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، یار دیرین انقلاب اسلامی و پیوستن ایشان به مقتدای خویش حضرت امام خمینی(ره) موجب تأثر گردید.

آقای هاشمی‌رفسنجانی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی(ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی در عرصه‌های مختلف داشت.

اعضای شورای نگهبان، درگذشت ایشان را به مقام معظم رهبری و خانواده و بستگان ایشان، تسلیت گفته و برای ایشان رحمت واسعه الهی را آرزو می‌کنند.

تجمع مردم در جماران
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
اولین واکنش رسمی یک مقام خارجی نسبت به خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی

به دنبال درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز یکشنبه ۱۹/۱۰ /۹۵، وزیر خارجه بحرین از جمله اولین مقام‌های رسمی بود که نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

بر این اساس، «شیخ خالد بن حمد الخلیفه » وزیر خارجه بحرین در پیام توئیتری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را که از وی به عنوان رییس جمهور سابق ایران یاد کرد، تسلیت گفت و برای او طلب آمرزش و رحمت خدا را نمود.

گفتنی است، ایت الله رفسنجانی امروز یکشنبه در سن ۸۲ سالگی به دنبال عارضه قبلی در بیمارستان «شهدای تجریش» در تهران درگذشت.

پیام تسلیت امیر کویت بابت درگذشت آیت الله رفسنجانی
امیر کویت امروز یکشنیه پیام تسلیتی را برای «حسن روحانی» رییس جمهور ایران بابت درگذشت «ایت‌الله هاشمی رفسنجانی» رییس جمهور سابق و رییس تشخیص مصلحت ایران ارسال کرد.
نماینده سازمان ملل متحد در ایران درگذشت آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی از طرف تمام کارکنان این سازمان تسلیت گفت
‏توییتر رهبر انقلاب در واکنش به درگذشت حضرت آیت‌الله ⁧هاشمی
 %d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa

نماینده سازمان ملل متحد در ایران درگذشت آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی از طرف تمام کارکنان این سازمان تسلیت گفت.

 %d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
هیات دولت سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرد.

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیئت دولت بیانیه ای را بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت . نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود .

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می نماید .

محل خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هنوز مشخص نشده است
هنوز مکان خاکسپاری پیکر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی مشخص نشده است.
در پی انتشار اخباری مبنی بر خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی(ره)، یک منبع نزدیک به بیت امام(ره) اعلام کرد که تا کنون تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است و پس از تصمیم نهایی جزئیات مراسم تشیع و محل تدفین اعلام خواهد شد.
گریه‌آیت الله سید حسن خمینی
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
فرزندان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران بر سر پیکر پدر حاضر شدند.
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
مراسم یادبود مرحوم آیت الله هاشمی در حسینیه جماران پایان یافت.
عکس تاریخی از آیت الله هاشمی
%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa
ظریف در جمع خبرنگاران: صحبت کردن درباره ضایعه درگذشت هاشمی رفسنجانی سخت است
محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران حاضر در حسینیه جماران گفت: این ضایعه آنقدر بزرگ است که صحبت کردن در باره آن بسیار مشکل است. مرحوم آیت الله هاشمی بسیار مرد بزرگی بود و همانطور که رهبری یک بار فرمودند از همه جیز خود در راه انقلاب گذشت.

* امیدوارم خداوند روح ایشان را با شهدا و امام شهدا محشور گرداند.

به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی؛دروس مراجع و حوزه های علمیه فردا تعطیل شد.
آیت‌الله هاشمی در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده می‌شود
محسن رضایی: مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز سه‌شنبه در تهران و چهارشنبه در مشهد خواهد بود/ هاشمی در حرم امام رضا دفن خواهد شد
پیام تسلیت رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تسلیت سرلشکر باقری با اشاره به مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران نهضت اسلامی آمده است:

«آن مجاهد سفر کرده در طول مبارزات انقلابی خود. در دوران رژیم ستم شاهی پهلوی رنج های بسیاری متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قبول مسئولیت های خطیر نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت.
اینجانب ضمن تسلیت ارتحال این مجاهد خستگی ناپذیر و مبارز روزهای سخت انقلاب به فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و ارادتمندان و خانواده آن فقید سعید، از درگاه خداوند متعال برای رحمت و غفران واسعه مسألت می نمایم».

رفسنجان سیاه پوش شد/ فرماندار رفسنجان: هاشمی ذخیره انقلاب بود
 فرماندار رفسنجان با بیان اینکه جایگاه علمی، اجرایی، مبارزاتی و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی برجسته بود، گفت: با ارتحال ایشان، نظام و رهبری یکی از یاران اصلی خود را از دست داد.
حمید ملانوری با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از بزرگترین ستونهای انقلاب و یاران دیرین رهبری بودند.

وی با اشاره به مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران انقلاب و دوران دافع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس به عنوان جانشین فرمانده کل قوا و رئیس ستاد جنگ نقش بسیار زیادی در پشتیبانی و هدایت دفاع مقدس داشتند و پس از آن نیز به عنوان چهره سازندگی در کشور لقب «سردار سازندگی» به ایشان اعطا شد.

وی تأکید کرد: خدمات این یار با وفای انقلاب فراموش نخواهد شد و با توجه به جایگاه علمی، اجرایی، مبارزاتی و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی نمی تواند جای ایشان را پر کند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه با ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، نظام و رهبری یکی از یاران اصلی خود را از دست داد، تصریح کرد: این ضایعه را به رهبر انقلاب، خانواده ایشان، مردم شریف ایران اسلامی خصوصاً مردم شهیدپرور رفسنجان تسلیت عرض می کنم.

فواد معصوم درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت گفت
رئیس جمهور عراق در پیامی به حسن روحانی ، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
فواد معصوم در این پیام از مواضع آیت الله هاشمی در حمایت از دولت و ملت عراق تقدیر کرد ه است.
محسن رضایی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز حال بسیار خوشی داشت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر خود نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز حال بسیار خوشی داشت.

متن مطلب منتشر شده در توئیتر محسن رضایی به شرح زیر است:

جلسه امروز به ریاست آیت الله #هاشمی_رفسنجانی تشکیل شده بود،حال بسیار خوشی داشت. از رهبر انقلاب و همراهی خود با ایشان خاطرات فراوان تعریف می‌کرد.

در حین صحبت با اعضای جلسه شوخی می‌کرد. به یکی از اعضا ( آقای واعظی) با تعجب گفتم آقای #هاشمی امروز خیلی حال خوشی دارد، شما چه فکر می‌کنید؟

خبردرحال بروزرسانی است…
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *