پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ بعد از ظهر به وقت تهران

کلاهبرداری با ادعای برنده ‌شدن در برنامه رادیویی

فردی که با عنوان برنده‌شدن در برنامه رادیویی ۵۰ میلیون ریال از شاکی در اصفهان کلاهبرداری کرده بود، در تهران دستگیر شد.

پیش‌نویس خودکار

به گزارش خبرنگار شرق، بیستم اسفند سال گذشته پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری از شهرستان اصفهان با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۳ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.
محتویات پرونده حاکی از آن بود که شخصی ناشناس طی تماس تلفنی با شاکی ساکن اصفهان، مدعی شده بود از برنامه رادیویی تماس گرفته و شاکی در مسابقه رادیویی برنده شده است و برای دریافت جایزه ۵۰ میلیون‌ریالی باید به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کند. متهم به طعمه‌اش گفته بود از آنجایی‌که حساب رادیو دولتی است، انتقال وجه فقط از طریق دستگاه خودپرداز میسر است. فرد کلاهبردار شاکی را با این ترفند به پای دستگاه کشانده و از طریق کارت‌به‌کارت‌کردن مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حسابی دیگر منتقل کرد. پس از مدت کوتاهی پیامک برداشت به شاکی ارسال و او متوجه کلاهبرداری شد.
کارآگاهان موفق شدند هویت واقعی متهم تحت‌تعقیب را به نام حمید ۲۷ ساله شناسایی و مخفیگاه او را در محدوده میدان امام حسین(ع) پیدا کنند. به‌این‌ترتیب متهم دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: متهم با صدور قرار قانونی برای ادامه تحقیقات و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *