پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸ قبل از ظهر به وقت تهران

کلاهبرداری اینترنتی در سایت شیپور

 فردی که با هک حساب‌های بانکی مردم ٣‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. این کلاهبردار توانست با وجود رمز پویا باز هم حساب خریداران را در سایت شیپور خالی کند.

پیش‌نویس خودکار

سردار سیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان مازندران، درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز پول از حساب بانکی آنان، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. پس از بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که این برداشت‌ها پس از ثبت آگهی خرید و فروش کالا به وسیله مالباختگان در سایت شیپور و توسط یک هکر اینترنتی انجام شده است.»
سردار میرفیضی ادامه داد: «با توجه به شیوع این نوع کلاهبرداری‌ها و دورزدن رمز دوم پویا، مشخص شد این برداشت‌ها پس از ورود مالباختگان به درگاهی جعلی برای پرداخت مبلغ ١٠‌هزار ریال، در پی دریافت پیامکی مبنی بر حذف آگهی آنان در صورت واریزنشدن این مبلغ انجام شده است. با بررسی‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس فتا، متهم را که به محض ورود کاربران به این درگاه پرداخت جعلی ضمن هک مشخصات بانکی افراد اقدام به برداشت پول از حساب آنان می‌کرد، شناسایی کردند. پس از هماهنگی‌های قضائی متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران بود در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری ٣‌میلیارد ریالی از ١۴ نفر اعتراف کرد.»/روزنامه شهروند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *