سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

کاهش وزن ناگهانی می‌ تواند نشانه سرطان باشد!

به تغییرات وزن خود حساس باشید، کاهش وزن ناگهانی می‌ تواند نشانه سرطان باشد.

http://media.alalam.ir/news/image/855x495//2017/02/19/alalam_636231091197343772_25f_4x3.jpg

پژوهشگران در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند که #کاهش_وزن ناخواسته، دومین عامل خطر وجود سرطان است و می‌توان از آن برای تشخیص زودهنگام بیش از ۱۰ نوع سرطان استفاده کرد.

کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته، دومین نشانه خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها به‌حساب می‌آید. پژوهش‌های محققان دانشگاه‌های آکسفورد و اکستر (Exeter) نشان می‌دهد که کاهش وزن ناگهانی و غیرارادی، دومین عامل برای تشخیص اولیه و شناسایی سرطان‌های کولورکتال (colorectal) و سرطان‌های دستگاه گوارش اعم از معده، روده کوچک و بزرگ، ریه، لوزالمعده و کلیه است.

در این تحقیقات، ۲۵ پژوهش و مطالعه که درمجموع شامل اطلاعات بیش از ۱۱٫۵ میلیون بیمار بود، موردبررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه نهایی حاکی از آن بود که کاهش وزن با ۱۰ نوع #سرطان ارتباط دارد.

عامل کاهش وزن ناخواسته و غیرعمدی به‌ویژه در افراد بالای ۶۰ سال در سه آستانه ریسک بالا برای بررسی فوری در دستورالعمل‌های مؤسسه ملی سلامت و مراقبت برتر انگلستان (NICE) قرار دارد.

باوجود عامل کاهش وزن ناخواسته، میانگین خطر در تمامی نمونه سرطان‌ها، در زنان بالای ۶۰ سال، ۶٫۷ درصد و در مردان ۱۴٫۲ درصد افزایش پیدا می‌کند./سینا پرس

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *