پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

کابوس های شبانه شکارچی رانندگان پیر

مرد افیونی در نقش کارمند امداد خودرو به سراغ طعمه هایش که همگی پیر بودند می رفت وبا شگردی عجیب دست به کلاهبرداری میلیونی می زد.

اتفاقی عجیب
آخرین روزهای خرداد امسال مردی با حضور در کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد از گرفتار شدن در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد. این مرد به ماموران گفت: با همسرم در خیابان مطهری بودم که مرد موتور سواری که لباس امداد خودرو به تن داشت به کنار خودرویم آمد و با زدن به شیشه خواست تا در کنار خیابان توقف کنم. وقتی علتش را پرسیدم، مرد جوان ادعا کرد که از قسمت جلوی موتور خودرو بنزین یا آب روی زمین می ریزد به همین دلیل به سرعت کنار خیابان توقف کردم. وی افزود: کارمند امداد خودرو خواست تا در موتور را باز کنم و وقتی از ماشین پیاده شدم دیدم در رادیاتور باز  و آب زیادی زیر خودرو ریخته شده است که شوکه شدم ! مرد فریبکار شروع به تعمیر و درست کردن خودروی سمندم کرد و بعد از این که آن را خاموش کردم خواست تا دوباره ماشین را روشن کنم اما خودرو روشن نشد و حتی با هل دادن هم اتفاقی نیفتاد که وی با بررسی قسمت فیوز خودرو و نصب یک فیوز موفق به روشن کردن خودرو شد. طعمه کلاهبردار حرفه‌ای ادامه داد: مرد جوان سپس شروع به نوشتن صورت حساب برای تعمیر خودرو کرد و با توجه به لباس و تعمیر خودرویم به او اعتماد کردم. وقتی خواستم پول را نقدی پرداخت کنم ادعا کرد که باید پول به حساب شرکت واریز شود و به همین دلیل با هم جلوی دستگاه عابربانک رفتیم و با توجه به صورت حساب ۲۴۰ هزار تومان واریز کردم! آن روز بعد از خداحافظی و کلی تشکر از آن مرد،  وقتی به خانه رفتم و کاغذ رسید و پیامکی را که برایم از بانک آمده بود، مشاهده کردم متوجه شدم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از حسابم برداشت شده است.
تحقیقات پلیسی
با این ادعاها، تیم تجسس کلانتری ۱۰۴ عباس آباد برای دستگیری مرد فریبکار وارد عمل شد و هنوز به سرنخی نرسیده بود که با پرونده‌های مشابه دیگری روبه رو شد. در تجسس های پلیسی مشخص شد این مرد با پوشش کارمند امداد خودرو به صورت حرفه ای به سراغ افراد مسن می رود و در زمان انتقال یک صفر اضافی در مبلغ واریزی می زند و در نگاه اول همگی قیمت را درست مشاهده می کنند اما بعد از  بررسی پیامک بانکی متوجه برداشت میلیونی از حساب‌شان می شوند.
بازداشت مرد شیاد
ردیابی‌ها ادامه داشت تا این که ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه مرد فریبکار شدند و ساعت ۱۲:۳۰ ظهر دوشنبه ۲۸ مرداد در عملیاتی غافلگیرانه احمد ۳۳ ساله در منطقه شهران دستگیر شد. احمد ابتدا سعی داشت خود را بی گناه معرفی کند اما وقتی از سوی طعمه‌هایش شناسایی شد، به ناچار لب به سخن باز کرد.
گفت وگو با کلاهبردار شیشه ای
احمد که در گذشته یک مکانیک حرفه‌ای بوده است ادعا می کند کار کردن در یک گاراژ باعث شده روند زندگی‌اش تغییر کند و به اعتیاد و سرقت روی بیاورد و از همه می خواهد که حکم اعدام برایش تعیین کنند تا دیگر به زندگی ادامه ندهد.
شیوه و شگردکلاهبرداری  را بگو
در نقش کارمند امدادخودرو به سراغ افراد مسن می رفتم و بعد از تعمیر خودروی شان در زمان انتقال پول یک صفر اضافه تر در دستگاه عابربانک می زدم به طور مثال به جای مبلغ ۱۲۰ هزار تومان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خودم واریز می کردم و کسی به صفرهای آخر دقت نمی کرد و مهم همان رقم اول بود.
چه افرادی را هدف قرار می دادی؟
مردان و زنان مسن را که به راحتی اعتماد می کردند.
چه مدت است که این کار را انجام می‌دهی؟
۳ ماه.
چقدر پول به دست آوردی؟
همه را صرف مواد مخدر می کردم و فکر کنم ۳۰ میلیون تومان باشد. « این ادعا در حالی است که پلیس در تحقیقات ابتدایی ۱۰ طعمه این کلاهبردار را شناسایی کرده و نزدیک به ۹۰ میلیون تومان از آن ها کلاهبرداری شده است».
ازدواج کردی؟
بله، بچه دارم.
فکر می کردی دستگیر شوی؟
بله، هر شب کابوس می دیدم که دستگیر شده ام.
پس چرا به کلاهبرداری هایت ادامه دادی؟
اعتیاد اجازه فکر کردن نمی داد، اگر درست فکر می کردم پول ها را به حساب خودم نمی ریختم.
شیوه و شگردت را از کجا یاد گرفتی؟
در همان گاراژ یک نفر بود که این شیوه را به من یاد داد و من هم بدون هیچ استرسی انجام دادم.
چرا مواد را ترک نکردی؟
۲۰ روز است که همسرم کمک کرده تا مواد را ترک کنم، در این ۲۰ روز در خانه بودم و اجازه خروج نداشتم تا از من مطمئن شود که دستگیر شدم.
آزاد شوی دوباره دزدی و کلاهبرداری می کنی؟
نه، به مشهد می روم و چون می خواهم نزدیک امام
رضا (ع) باشم در همان جا کار مکانیکی را انجام می‌دهم.
شنیدم گفتی اعدامت کنند.
بله، آبرویم رفت و همه مرا به چشم یک دزد و معتاد می بینند ولی اگر دزد بودم هیچ وقت پول را به حساب خودم نمی ریختم. بنا بر این گزارش، مرد افیونی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار دارد و احتمال می رود این فریبکار در مناطق دیگر به خصوص شمال تهران دست به کلاهبرداری زده باشد که در این زمینه تجسس ها ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *