سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷ بعد از ظهر به وقت تهران

چگونه جیرجیرک را ساکت کنیم یا فراری دهیم؟

برای بسیاری از ما جیرجیرک ها با صدای جیرجیر ممتدی که توسط بال هایشان و به منظور اغوا کردن جنس مخالف از خود درمی آورند، قابل شناسایی هستند، اغلب این صدا ها باعث آزار و اذیت اهل خانه می شود، مخصوصاٌ در شهرهای جنوبی که به فراوانی یافت می شوند!

برای از بین بردن جیرجیرک ها قطعاٌ ساده ترین و موثرترین راه استفاده از حشره کش های رایج در بازار است، اما در صورتی که شما از این راه برای کشتن حشرات استفاده نمی کنید، می توانید از روش زیر استفاده کنید.

مکان استقرار جیرجیرک را پیدا کنید! برای انجام این کار شما به یک خانه آرام نیاز دارید. به صدایی که جیرجیرک در می آورد گوش کنید که صدا از کدام اتاق می آید.

این حشرات کوچک در اکثر مواقع در زیر مبلمان و یا لوازم خانگی و درز دیوارها پنهان می شوند. اما اگر شما به طور ناگهانی اتاقی که تاریک است ، چراغش را روشن کنید آنها ممکن است به بیرون پرش کنند.

بعد از دیدن جیرجیرک شما می توانید به کمک یک لیوان شفاف آن را بگیرید، کافیست به آرامی لیوان را بر روی جیرجیرک قرار دهید تا دستتان نیز تماسی با آن نداشته باشد، پس از قرار دادن لیوان یک ورق کاغذی نیز زیر آن قرار دهید تا نتواند از آن خارج شود.

یک اسپری تند

می توانید با استفاده از فلفل قرمز، سس قرمز و یا هر چیز تند دیگری و آب یک اسپری درست کنید و اطراف محل هایی که جیرجیرک ها ممکن است بیایند اسپری کنید.

این روش باعث دوری حشرات مزاحم از اطراف خانه برای مدت کوتاهی خواهد شد!

۳.۱/۵ - (۱۳۴ امتیاز)

۷ دیدگاه‌ها

  1. چه ربطی داره به جای این اراجیف راهکار بده زیر تیر چراغ برق میمونم زیر حرف نمیمونم،،چه ربطی به آبگوشت داره

  2. به نظرم برای ازبین بردن صدای جیرجیرک چند قطره روغن بریزی رو بالهایش که میماله بهم صداش بیفته.بهترین کاره و بگیرش و بندازیش از خونه بیرون.صداش خیلی ازار دهندس مخصوصا شب.که یه دسته تا صبح صدا میدن.فقط روغن بریزی روش.تمام

  3. واقعا فرق بین جیرجیرک و آبدزدک رو نمیدونین
    یا……؟!!!!!!

  4. احمق فازت چیه خدایی چی میزنی؟؟؟

    • حدود۱۰سال پیش ما این حرفو میزدیم چی میزنی کاسبت کیه کاسبتو عوض کن الان افتاده دهن مردم اکثرانم میگن.میخاینم تیکه بندازین یه چیز دست اول که کسی نشنیده باشه بگین وگرنه اون طرف جلوتر از تو شنیده و گفته همیشه حرفی ادم میزنه که طرفش لال بشه جواب نداشته باشه.من خودم زیر تیر چراغ برق میمونم زیر حرف نمیمونم بی ادبیشم اینجا جاش نیست بگم.اصلا من درسشو خوندم کارمه

  5. سلام.این جانوره جیرجیرک نیست.آبدزدکه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *