پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

چگونه با کودکان شیرخوار، سفری ایمن داشته باشیم؟

کودکان زیر ۵ سال نیازهای ویژه‌ای دارند که ممکن است در هنگام سفر بیشتر هم بشود و سفر می‌تواند خوشایند باشد وقتی‌ که با آمادگی و برنامه‌ریزی همراه باشد.

https://media.tabloidbintang.com/files/thumb/8c2a9258ee2dce142c3dc493f9138211.jpg/680

رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند که از سفر با کودک یا شیرخوار دلبندتان لذت ببرید:

قبل از مسافرت از واکسیناسیون کودک خود مطمئن شوید. برای اطمینان با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید. مقصد و طول اقامت خود را با او در میان بگذارید تا او بتواند در مورد واکسیناسیون و داروهایی که لازم است به همراه داشته باشید شما را راهنمایی کند.

سفر بدون اسباب‌بازی برای کودکان بسیار سخت و خسته‌کننده است. بنابراین سه یا چهار عدد از اسباب‌بازی‌هایی که مورد علاقه کودک است را به همراه داشته باشید. طی راه همواره کودک‌تان را سرگرم کنید. برای افزایش زمان سرگرمی کودک هم وسایل بازی را همزمان به او ندهید. از کودکان بزرگ‌تر بخواهید که شهرهای مسیر را شناسایی و نام آن‌ها را بنویسند. ثبت فاصله زمانی بین شهرها نیز می‌تواند سرگرمی خوبی برای او باشد. نوشتن وقایع مهم سفر نیز به افزایش دانش و تجربه کودکان بزرگ‌تر کمک می‌کند.

درهرحالتی که مسافرت می‌کنید هر یک تا دو ساعت یک‌بار پوشک نوزاد خود را تعویض کنید و برای پاک کردن سریع کودک از دستمال‌های مرطوب بدون مواد معطر استفاده کنید تا هنگامی‌ که به‌ جای مناسبی برای شستن کودک رسیدید او را با آب بهداشتی بشویید.

درمسافرت حوادث دور از ذهن نیستند. بنابراین کودکان خود را از این حوادث آگاه کنید. خطراتی مانند گم‌شدن و… را با او مطرح و برایش راه‌حل بدهید. همواره در کنار کودک‌تان باشید و از او چشم برندارید.

جاهای مناسب و امن برای استراحت کودکان پیدا کنید و برای توالت رفتن کودکان از سرویس‌های بهداشتی تمیز استفاده کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *