پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا مسعود کیمیایی سریال «تختی» را نساخت

روزنامه هفت صبح در پرونده‌ایی درباره سریال‌ نساختن مسعود کیمیایی درباره ساخته نشدن سریال تختی توسط این کارگردان نوشته:«یکی از پروژه‌های بزرگ شبکه دو در دوره‌ای که مهدی فرجی مدیریت گروه فیلم وسریال این شبکه را برعهده داشت ساخت سریالی با موضوع زندگی جهان پهلوان تختی بود. یک سریال الف ویژه طولانی قسمت که در آن زندگی زنده‌یاد تختی از دوران کودکی تا مرگ روایت می‌شد. علیرضا نادری کارگردان و نویسنده تئاتر که در تلویزیون فیلمنامه‌هایی چون «میوه ممنوعه» و … را به نگارش درآورده بود، فیلمنامه سریال «تختی» را قرار بود برای کیمیایی بنویسد.

او سیناپس کامل سریال را تحویل شبکه می‌دهد و قرار می‌شود بعد از قطعی شدن حضور کیمیایی او نگارش فیلمنامه را قسمت به قسمت شروع کند و جلو ببرد. کیمیایی با دعوت مهدی فرجی و رحمان سیفی آزاد، پای میز مذاکره می‌نشیند تا سرنوشت سریال «تختی» را مشخص کنند. مذاکرات اما خوب جلو نمی‌رود، گفته می‌شود یکی از دلایل به سرانجام نرسیدن پروژه شرط کیمیایی برای نگارش فیلمنامه سریال بود.

شبکه اصرار داشت که کار باید توسط علیرضا نادری نوشته شود و کیمیایی تمام تمرکزش را روی کارگردانی بگذارد، مسئله‌ای که در نهایت دو طرف روی آن به توافق نرسیدند و ساخت این پروژه به کارگردانی کیمیایی منتفی شد. بعدها سیدرضا میرکریمی هم برای کارگردانی سریال تختی دعوت به کار شد و حتی توافق اولیه هم شکل گرفت اما تغییر مدیریتی و… موجب شد تا کار به سرانجام نرسد»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *